בוגר חזון עובדיה
Active member
אני אומר לך ראיתי, זה לא מספיק מקור??????אולי תציין מקור שמרן כתב ע''ז
אתה התפלל אצל מרן שנים רבות [יותר מעשרים] או אני?
אולי תשאל לבנו ראש הישיבה חכם יצחק שליט"א יגיד לך המקור
אני אומר לך ראיתי, זה לא מספיק מקור??????אולי תציין מקור שמרן כתב ע''ז
הבנתי שראית, רק מעניין אותי אם כתב על זה.אני אומר לך ראיתי, זה לא מספיק מקור??????
אתה התפלל אצל מרן שנים רבות [יותר מעשרים] או אני?
אולי תשאל לבנו ראש הישיבה חכם יצחק שליט"א יגיד לך המקור
אל תלחץ, אף הוא [הבוגר] יודע כי בתום לב שאלת זאת,הבנתי שראית, רק מעניין אותי אם כתב על זה.
ודוק ואם טעיתי איתי תלי'ן משוגתיאתה התפלל אצל מרן שנים רבות [יותר מעשרים] או אני?
אהבתי.אנחנו הזקנים יודעים.
מרן שליט"א בשיעורים...כרגע אינני זוכר היכן ראיתי שאמר שנמנע מלעשות כן, מחמת שהעלות וההוצאות רבות, ואם יעשה כן הרבה אברכים יאמרו שכן עיקר הדין ויעשו ויכנסו לדוחק מחמת ממו'ן, וצערא דגופא עדיפא, ולכן עשה כן
בהחלט מצאנו,גמרא מפורשת.. פסחים קיד: , אע"פ שנחלקו רב הונא ורב יוסף מה צריך ל 2 תבשילים בפסח, רבא מחיבתו לרב הונא ומתוך שרצה להראות שהלכה כמותו(ראה ר"ן שם),היה מהדר בדווקא בסילקא וארוזא , אע"פ שיכל בנקל להחמיר בבשר כמו רב יוסף,ולצאת י"ח כל הדעות!!( וידוע שרבא היה עשיר,ודאי שיכל להשיג בשר לפסח..)האם מצאנו עוד גדולי ישראל בעבר ובהוה שנהגו להקל בדברים שהפוסקים [ואף מרן השו"ע] כתבו שנכון להחמיר, בשביל להורות לציבור שאין זה מעיקר הדין? תמיד מצאנו שגדולי ישראל החמירו אף מעבר לנצרך, ואדרבה אם ילמדו מהם שעדיף ונכון להחמיר - תע"ב. ובפרט בדברים שיש בהם צד של חילול ה' כמו גנרטור בשבת, או טלית על הראש שהשו"ע כותב ש'נכון שיכסה ראשו כל התפלה', אז אה"נ שילמדו כל העם מגדול הדור ש'נכון לכסות ראשם כל התפלה', וממנו יראו וכן יעשו. אטו כל העם לא צריכם לעשות את ה'נכון' של השו"ע?
אתמול בשיעור מרן שליטא אמר שההיתר אינו לכתחילה!היתר המכירה
זהו, זה דבר שאני חייב לברר אותו, האם מרן התיר לכתחילה את היתר המכירה או לא?היתר המכירה
ברור שאם יש דברים שאין בהם כל שאלה זה עדיף.זהו, זה דבר שאני חייב לברר אותו, האם מרן התיר לכתחילה את היתר המכירה או לא?
יש לי על זה פולמוס של סתירות, מי שיש לו הוראה ברורה בענין, אשמח מאד.
לא ראיתי כזאת בדברי הפוסקים.והפכו את זה לויכוח השקפתי, כביכול מי שמתיר אינו בן תורה ואינו ת"ח ח"ו,
כמדומני שהאריך בזה הג"ר דוד שלום נקי בבהלכה ובאגדה.לא ראיתי כזאת בדברי הפוסקים.
אם יש מי שיכול להעלות יבורך.כמדומני שהאריך בזה הג"ר דוד שלום נקי בבהלכה ובאגדה.
אאל"ט.
אם יש מי שיכול להעלות יבורך.
אני חושב שכך רשום במנהגי הראשל חלק א(או באורחות מרן,נראלי שבמנהגי)אני שמעתי שמרן זצ"ל אמר שזה מפריע לו בכוונה הטלית על הראש
אוי לא ! כבודו כנראה לא התחיל להבין מה מרן אמר אתמול סליחה שאני כך כותב הוא דיבר על רבניות שרוצות בעיר שלהם לעשות לכתחילה אז אנוחנו לא נכפה עליהם היתר מכירה בגלל שזה מותר הרב לא הוציא מילה כזאת שזה לא לכתחילה מבחינת ההלכה זה היתר גמור !אתמול בשיעור מרן שליטא אמר שההיתר אינו לכתחילה!
למי יש מקור נאמן ומוסמך שמרן אכל אני אשמח לשמועהיתר המכירה