יבוא בו דברים שמרן הקדוש זיע"א הנהיג בעצמו קולא בדווקא לעורר הציבור שאינו מעיקר הדין

הבנתי שראית, רק מעניין אותי אם כתב על זה.
אל תלחץ, אף הוא [הבוגר] יודע כי בתום לב שאלת זאת,
אלא שהוא כנראה מאותם 'והיו כמה זקנים שחשבו שכך הנוסח המקורי וכשיצא סליחות אור ודרך הלכו לצעוק למרן למה לא כתוב: ומנהג מרן הגראש"ל לומר: יחד יחד,,,,' וכמו שהוא עצמו העיד בגודלו לעיל
אתה התפלל אצל מרן שנים רבות [יותר מעשרים] או אני?
ודוק ואם טעיתי איתי תלי'ן משוגתי ;)
 
כרגע אינני זוכר היכן ראיתי שאמר שנמנע מלעשות כן, מחמת שהעלות וההוצאות רבות, ואם יעשה כן הרבה אברכים יאמרו שכן עיקר הדין ויעשו ויכנסו לדוחק מחמת ממו'ן, וצערא דגופא עדיפא, ולכן עשה כן
מרן שליט"א בשיעורים...
 
האם מצאנו עוד גדולי ישראל בעבר ובהוה שנהגו להקל בדברים שהפוסקים [ואף מרן השו"ע] כתבו שנכון להחמיר, בשביל להורות לציבור שאין זה מעיקר הדין? תמיד מצאנו שגדולי ישראל החמירו אף מעבר לנצרך, ואדרבה אם ילמדו מהם שעדיף ונכון להחמיר - תע"ב. ובפרט בדברים שיש בהם צד של חילול ה' כמו גנרטור בשבת, או טלית על הראש שהשו"ע כותב ש'נכון שיכסה ראשו כל התפלה', אז אה"נ שילמדו כל העם מגדול הדור ש'נכון לכסות ראשם כל התפלה', וממנו יראו וכן יעשו. אטו כל העם לא צריכם לעשות את ה'נכון' של השו"ע?
בהחלט מצאנו,גמרא מפורשת.. פסחים קיד: , אע"פ שנחלקו רב הונא ורב יוסף מה צריך ל 2 תבשילים בפסח, רבא מחיבתו לרב הונא ומתוך שרצה להראות שהלכה כמותו(ראה ר"ן שם),היה מהדר בדווקא בסילקא וארוזא , אע"פ שיכל בנקל להחמיר בבשר כמו רב יוסף,ולצאת י"ח כל הדעות!!( וידוע שרבא היה עשיר,ודאי שיכל להשיג בשר לפסח..)
 
זהו, זה דבר שאני חייב לברר אותו, האם מרן התיר לכתחילה את היתר המכירה או לא?
יש לי על זה פולמוס של סתירות, מי שיש לו הוראה ברורה בענין, אשמח מאד.
ברור שאם יש דברים שאין בהם כל שאלה זה עדיף.
אבל אחרי שהוציאו חרבות מנדנם נגד מרן בהיתר הזה, והפכו את זה לויכוח השקפתי, כביכול מי שמתיר אינו בן תורה ואינו ת"ח ח"ו, אזי נהפך זה ל"לכתחילה", משום כבוד רבו.
 
אתמול בשיעור מרן שליטא אמר שההיתר אינו לכתחילה!
אוי לא ! כבודו כנראה לא התחיל להבין מה מרן אמר אתמול סליחה שאני כך כותב הוא דיבר על רבניות שרוצות בעיר שלהם לעשות לכתחילה אז אנוחנו לא נכפה עליהם היתר מכירה בגלל שזה מותר הרב לא הוציא מילה כזאת שזה לא לכתחילה מבחינת ההלכה זה היתר גמור !
 
חזור
חלק עליון