יעקב. ח. מ.
Active member
מה דעתכם על אברכים שהולכים עם ילקוט על הגב, על החליפה, האם בעידן שלנו זה דבר נורמלי, או ששייך יותר למגזר המזרחי, לדעתי זה דבר לא מכובד. חוו דעתכם.
גם אני חושב שזה לא מתאיםמה דעתכם על אברכים שהולכים עם ילקוט על הגב, על החליפה, האם בעידן שלנו זה דבר נורמלי, או ששייך יותר למגזר המזרחי, לדעתי זה דבר לא מכובד. חוו דעתכם.
היה אמור להיות הרב עמר מנכ"ל רשת החינוך אבל כנראה הוא לא בא, כי בלווין שהפעלתי לא השמיעו אותומשהו יודע מי היה הרב המקדים השבוע בלויין?
כמו שאמר מי שאמר "אברכי גן"...כתינוק אברך מבית הספר...
למה שאברכים ובני ישיבות לא יחבשו כיפה בצבע כחול או חום לראשם, כמו שלובשים חליפה כחולה כך אפשר לחבוש כיפה כחולה, למה לא, למה מדקדקים באיכה. היכן כתוב שזה אסור בשו"ע בפוסקים האחרונים? לא, אבל יש דבר שיש בו הסכמה פשוטה וברורה, אנו רואים ת"ח עם ילקוט על גבם, וכך רוב ככל האברכים נוהגים. וכך ראוי לנהוג, פוק חזי מאי עמא דבר.מדקדקים באיכה...
אברכים של בית רבןכמו שאמר מי שאמר "אברכי גן"...
שאלה קודמת אתה מתכווין...אני מאמין שהשאלה הבאה תהיה אם מותר לאברך לנסוע באופניים...
לשיטתך, גם שעון חום, גרביים אפורות, כובע גרב ועוד גם יהיה אסור.למה שאברכים ובני ישיבות לא יחבשו כיפה בצבע כחול או חום לראשם, כמו שלובשים חליפה כחולה כך אפשר לחבוש כיפה כחולה, למה לא, למה מדקדקים באיכה. היכן כתוב שזה אסור בשו"ע בפוסקים האחרונים? לא, אבל יש דבר שיש בו הסכמה פשוטה וברורה, אנו רואים ת"ח עם ילקוט על גבם, וכך רוב ככל האברכים נוהגים. וכך ראוי לנהוג, פוק חזי מאי עמא דבר.
אם אתה חושב שלאברך ראוי ומתאים ללכת עם כובע גרב, אז כנראה שאתה נמצא במקום אחר, אברך נורמלי שהיה שתול בעולם הישיבות לא יחשוב כמוך. כדאי שתשאל מרן הראש"ל שליט"א מה דעתו בזה, ברור לי כשמש שלדעתו לאברך צריך שיהיה כבוד עצמי.לשיטתך, גם שעון חום, גרביים אפורות, כובע גרב ועוד גם יהיה אסור.
מספיק להתעסק בשטויות.
הדיון פה הוא לא על מותר ואסור, אלא על האם הדבר ראוי. ולבן תורה שהוא בן מלך ראוי שינהג בצורה מכובדת.לשיטתך, גם שעון חום, גרביים אפורות, כובע גרב ועוד גם יהיה אסור.
מספיק להתעסק בשטויות.
מה הכוונה שלא יהיה בשיפוע? שיהיה ישר עם קנייטש למטה?בדיוק: זה לא עניין של "מותר או אסור" בן תורה אינו מסתפק ב "מותר או אסור" יש עניין של "ראוי או לא ראוי".
(כפי שכתב לפני הרב "פשוט")
עיין "אור לציון" "חכמה ומוסר" "זכרון הדסה" בעניין הנהגת בן תורה כגון: שלא ראוי לבן תורה שיהיה כובעו בשיפוע, ע"ש.