• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ילקוט לאברך

מה דעתכם על אברכים שהולכים עם ילקוט על הגב, על החליפה, האם בעידן שלנו זה דבר נורמלי, או ששייך יותר למגזר המזרחי, לדעתי זה דבר לא מכובד. חוו דעתכם.
גם אני חושב שזה לא מתאים
זה נראה כמו אדם שבא מן השוק וחבילתו על כתפו
 
אודות השאלה "ילקוט על הגב" נראה לענ"ד שזה לא מתאים לבן תורה ללכת כך מכיון שבדרך כלל הולכים כך סטודנטים וכדו' ויש לבן תורה להראות שונה ויחודי בהתנהגותו ולבושו מהמון העם.
לכן נראה לענ"ד שלא רק בנדון זה אלא באופן כללי כל מה שנראה כמו הרחוב החיצון לא מתאים לבן תורה.
 
נערך לאחרונה:
מדקדקים באיכה...
למה שאברכים ובני ישיבות לא יחבשו כיפה בצבע כחול או חום לראשם, כמו שלובשים חליפה כחולה כך אפשר לחבוש כיפה כחולה, למה לא, למה מדקדקים באיכה. היכן כתוב שזה אסור בשו"ע בפוסקים האחרונים? לא, אבל יש דבר שיש בו הסכמה פשוטה וברורה, אנו רואים ת"ח עם ילקוט על גבם, וכך רוב ככל האברכים נוהגים. וכך ראוי לנהוג, פוק חזי מאי עמא דבר.
 
אני מאמין שהשאלה הבאה תהיה אם מותר לאברך לנסוע באופניים...
שאלה קודמת אתה מתכווין...

דעתי הענייה אין צד שאסור,
השאלה היא [אם יש שאלה בכלל]
אם ראוי לו לאברך.... ואידך זיל גמור..
 
למה שאברכים ובני ישיבות לא יחבשו כיפה בצבע כחול או חום לראשם, כמו שלובשים חליפה כחולה כך אפשר לחבוש כיפה כחולה, למה לא, למה מדקדקים באיכה. היכן כתוב שזה אסור בשו"ע בפוסקים האחרונים? לא, אבל יש דבר שיש בו הסכמה פשוטה וברורה, אנו רואים ת"ח עם ילקוט על גבם, וכך רוב ככל האברכים נוהגים. וכך ראוי לנהוג, פוק חזי מאי עמא דבר.
לשיטתך, גם שעון חום, גרביים אפורות, כובע גרב ועוד גם יהיה אסור.
מספיק להתעסק בשטויות.
 
אני שמעתי פעם מחכם אחד ספרדי רבי יצחק מודאינו שמו כמדומני שסיפר שבא לפני מרן רבינו עובדיה בז'קט או מכנס בהיר, וגער בו רבינו שיתלבש כמו בן תורה!
וכן זכור אני שראיתי בספר על חכם יעקב יוסף שרבינו עובדיה גער במחותנו [כמדומה] רבי עמרם אזולאי שהיה לבוש בפשטות ואמר לו וכי אתה עגלון?!!
וגם אני קיבלתי פעם ממרן "עקיצה" בענין הזה
 
לשיטתך, גם שעון חום, גרביים אפורות, כובע גרב ועוד גם יהיה אסור.
מספיק להתעסק בשטויות.
אם אתה חושב שלאברך ראוי ומתאים ללכת עם כובע גרב, אז כנראה שאתה נמצא במקום אחר, אברך נורמלי שהיה שתול בעולם הישיבות לא יחשוב כמוך. כדאי שתשאל מרן הראש"ל שליט"א מה דעתו בזה, ברור לי כשמש שלדעתו לאברך צריך שיהיה כבוד עצמי.
 
לשיטתך, גם שעון חום, גרביים אפורות, כובע גרב ועוד גם יהיה אסור.
מספיק להתעסק בשטויות.
הדיון פה הוא לא על מותר ואסור, אלא על האם הדבר  ראוי. ולבן תורה שהוא בן מלך ראוי שינהג בצורה מכובדת.
ודוגמא לדבר, האוכל בשוק שהינו פסול לעדות, מחמת שמזלזל בעצמו.
 
בדיוק: זה לא עניין של "מותר או אסור" בן תורה אינו מסתפק ב "מותר או אסור" יש עניין של "ראוי או לא ראוי".
(כפי שכתב לפני הרב "פשוט")
עיין "אור לציון" "חכמה ומוסר" "זכרון הדסה" בעניין הנהגת בן תורה כגון: שלא ראוי לבן תורה שיהיה כובעו בשיפוע, ע"ש.
 
בדיוק: זה לא עניין של "מותר או אסור" בן תורה אינו מסתפק ב "מותר או אסור" יש עניין של "ראוי או לא ראוי".
(כפי שכתב לפני הרב "פשוט")
עיין "אור לציון" "חכמה ומוסר" "זכרון הדסה" בעניין הנהגת בן תורה כגון: שלא ראוי לבן תורה שיהיה כובעו בשיפוע, ע"ש.
מה הכוונה שלא יהיה בשיפוע? שיהיה ישר עם קנייטש למטה?
 
חזור
חלק עליון