תוכל להעלות עוד דברים כאלו?הוספתי כעת הדמיה יותר נאמנת למקור
במחילה . כבודו צודק לגבי תמונה, אך ציור כל מהותו זה משל ותפקידו להמחיש את תחושת המסתכל, וממילא גם שינויים קטנים לטובה יתקבלו בברכהידוע עד כמה מדוקדקת היא צורת פניו של האדם, ק"ו פני גדולי הדור,
נראה לי שכל שינוי ולו הקטן והנראה שולי לדעתינו, יתכן והוא מרחיק לכת ומשנה את כל פני הדברים,
אמת, שגם לפני השינויים, בכלל לא בטוח שהתמונה נכונה, אבל לא כדאי להתרחק עוד קצת.
[לעניין חכמת הפרצוף, אפשר לעיין בזוהר הקדוש פרשת יתרו, יש שם אריכות בנושא, רואים שם עד כמה כל קמט במצח או שערה שנמצאת במקום מסויים או צבע משמעותיים]
למישהו יש מושג מה המקור בכלל לציור של הרב חיד"א?
לי דוקא נראה שזה אותו המקור של הציור של רשב"י...
יש גדולים שידוע שצוירו - כדוגמאת רעק"א בתמונתו המפורסמת שבה שני הדיינים של פוזנא מוליכים אותו ברחובות העיר [הוא היה הולך עצום עיניים, ורק הציירים בתקופה מאוחרת יותר דאגו שלא יהיה כזה 'סגור' ודאגו ש'ייפתחו לו העיניים'...]. ושם מפורסם שהיה גוי שצייר אותו.
אצל הרב חידא מישהו יודע בכלל מה מקור תמונתו??
ראה מש"כ בזה כאן.
מה שאהבתי בתמונה שעשית, שרואים קדושה וטהרה בפנים שלו כמו התמונה של הבן איש חי.הוספתי כעת הדמיה יותר נאמנת למקור
אבל כבר כתב הרמ"ק שאין מי שבקיא בחכמת הפרצוף....למרות החשיבות הרבה של חכמת הפרצוף, וכמה כל 'תו' ופס משנה עולם בתמונת הגדול [לדוגמה ג' הפסים במצח מראים על חג"ת ורומזים על ע"ז ג"ע ושפ"ד, ובמקום שנחסר או נקטע מחולק לע' שנים, ראה האח נפשינו להר"א חמאווי, וספר מעשה טוביה ח"ג, ודברי חכמים ח"א, וספר ואתה תחזה (למהר"א אזולאי, ביאור על הזוה"ק פרשת יתרו), ועוד]
למרות הכל, הרי מדובר בציור, וגם לאחר ההדמיה ככל שהיא נראית מקורית ומעודכנת כשל זמנינו, לא יהין שום אדם לסמוך עליה להבין ממנה דבר וחצי דבר בחכמת הפרצוף.
ואגב עיין לנכדו של החיד"א בספר זכרון משה דף קטו, שהביא תקציר חכמת הפרצוף.
כמו"כ
אמת, זה גם מצטרף לטענתינו, ולכן אין לחוש לענ"ד.אבל כבר כתב הרמ"ק שאין מי שבקיא בחכמת הפרצוף....
איפה בדיוק? בחלק א' ראיתי שיש עד דף ס"ח, בחלק ב' עד דף פ"ג, ובחלק ג' עד דף ל"ו.ואגב עיין לנכדו של החיד"א בספר זכרון משה דף קטו, שהביא תקציר חכמת הפרצוף.
צריך ללחוץ על הקובץ לחצן ימני, ללחוץ על "הוסף לארכיון" ואח"כ לבחור באפשרות של ZIP ולהעלות.ניסתי להעלות, והוא כותב שיש בעייה בסיומת.
כתוב אצלי מזמן,איפה בדיוק? בחלק א' ראיתי שיש עד דף ס"ח, בחלק ב' עד דף פ"ג, ובחלק ג' עד דף ל"ו.
זה נראה אותו עיקרון כמו הסרטון של החיד"א.ויש לי במחשב הסרטה כביכול של הבן איש חי, שבאמת מדובר בבינה מלאכותית ככל הנראה.