• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

"יקרא דשכבי" ב A.I (בינה מלאכותית), מה דעתכם?

ידוע עד כמה מדוקדקת היא צורת פניו של האדם, ק"ו פני גדולי הדור,
נראה לי שכל שינוי ולו הקטן והנראה שולי לדעתינו, יתכן והוא מרחיק לכת ומשנה את כל פני הדברים,
אמת, שגם לפני השינויים, בכלל לא בטוח שהתמונה נכונה, אבל לא כדאי להתרחק עוד קצת.
[לעניין חכמת הפרצוף, אפשר לעיין בזוהר הקדוש פרשת יתרו, יש שם אריכות בנושא, רואים שם עד כמה כל קמט במצח או שערה שנמצאת במקום מסויים או צבע משמעותיים]
 
ידוע עד כמה מדוקדקת היא צורת פניו של האדם, ק"ו פני גדולי הדור,
נראה לי שכל שינוי ולו הקטן והנראה שולי לדעתינו, יתכן והוא מרחיק לכת ומשנה את כל פני הדברים,
אמת, שגם לפני השינויים, בכלל לא בטוח שהתמונה נכונה, אבל לא כדאי להתרחק עוד קצת.
[לעניין חכמת הפרצוף, אפשר לעיין בזוהר הקדוש פרשת יתרו, יש שם אריכות בנושא, רואים שם עד כמה כל קמט במצח או שערה שנמצאת במקום מסויים או צבע משמעותיים]
במחילה . כבודו צודק לגבי תמונה, אך ציור כל מהותו זה משל ותפקידו להמחיש את תחושת המסתכל, וממילא גם שינויים קטנים לטובה יתקבלו בברכה
 
למישהו יש מושג מה המקור בכלל לציור של הרב חיד"א?
לי דוקא נראה שזה אותו המקור של הציור של רשב"י...

יש גדולים שידוע שצוירו - כדוגמאת רעק"א בתמונתו המפורסמת שבה שני הדיינים של פוזנא מוליכים אותו ברחובות העיר [הוא היה הולך עצום עיניים, ורק הציירים בתקופה מאוחרת יותר דאגו שלא יהיה כזה 'סגור' ודאגו ש'ייפתחו לו העיניים'...]. ושם מפורסם שהיה גוי שצייר אותו.
אצל הרב חידא מישהו יודע בכלל מה מקור תמונתו??
 
למישהו יש מושג מה המקור בכלל לציור של הרב חיד"א?
לי דוקא נראה שזה אותו המקור של הציור של רשב"י...

יש גדולים שידוע שצוירו - כדוגמאת רעק"א בתמונתו המפורסמת שבה שני הדיינים של פוזנא מוליכים אותו ברחובות העיר [הוא היה הולך עצום עיניים, ורק הציירים בתקופה מאוחרת יותר דאגו שלא יהיה כזה 'סגור' ודאגו ש'ייפתחו לו העיניים'...]. ושם מפורסם שהיה גוי שצייר אותו.
אצל הרב חידא מישהו יודע בכלל מה מקור תמונתו??
ראה מש"כ בזה כאן.
 
הוספתי כעת הדמיה יותר נאמנת למקור
מה שאהבתי בתמונה שעשית, שרואים קדושה וטהרה בפנים שלו כמו התמונה של הבן איש חי.
יש לי רעיון בשבילך תמונה של השדי חמד. יש אחד מהגדולים שליט"א בדורינו שהוא דוקא ליטאי ומחזיק בארנק את התמונה שלו והוא אמר שהפנים שלו מביאות לו הרבה יראת שמים. כדאי לעשות. האמת שעשו משהו שנראה מצוייר אבל זה לא אמיתי כמו שהבאת.
Medini.jpgלפני ואחרי MeirRoshDesign.jpg
 
למרות החשיבות הרבה של חכמת הפרצוף, וכמה כל 'תו' ופס משנה עולם בתמונת הגדול [לדוגמה ג' הפסים במצח מראים על חג"ת ורומזים על ע"ז ג"ע ושפ"ד, ובמקום שנחסר או נקטע מחולק לע' שנים, ראה האח נפשינו להר"א חמאווי, וספר מעשה טוביה ח"ג, ודברי חכמים ח"א, וספר ואתה תחזה (למהר"א אזולאי, ביאור על הזוה"ק פרשת יתרו), ועוד]
למרות הכל, הרי מדובר בציור, וגם לאחר ההדמיה ככל שהיא נראית מקורית ומעודכנת כשל זמנינו, לא יהין שום אדם לסמוך עליה להבין ממנה דבר וחצי דבר בחכמת הפרצוף.
ואגב עיין לנכדו של החיד"א בספר זכרון משה דף קטו, שהביא תקציר חכמת הפרצוף.
כמו"כ
 
למרות החשיבות הרבה של חכמת הפרצוף, וכמה כל 'תו' ופס משנה עולם בתמונת הגדול [לדוגמה ג' הפסים במצח מראים על חג"ת ורומזים על ע"ז ג"ע ושפ"ד, ובמקום שנחסר או נקטע מחולק לע' שנים, ראה האח נפשינו להר"א חמאווי, וספר מעשה טוביה ח"ג, ודברי חכמים ח"א, וספר ואתה תחזה (למהר"א אזולאי, ביאור על הזוה"ק פרשת יתרו), ועוד]
למרות הכל, הרי מדובר בציור, וגם לאחר ההדמיה ככל שהיא נראית מקורית ומעודכנת כשל זמנינו, לא יהין שום אדם לסמוך עליה להבין ממנה דבר וחצי דבר בחכמת הפרצוף.
ואגב עיין לנכדו של החיד"א בספר זכרון משה דף קטו, שהביא תקציר חכמת הפרצוף.
כמו"כ
אבל כבר כתב הרמ"ק שאין מי שבקיא בחכמת הפרצוף....
 
אגב יש שלב שני של פיתוח הטכנולוגיה,
ויש לי במחשב הסרטה כביכול של הבן איש חי, שבאמת מדובר בבינה מלאכותית ככל הנראה.
ניסתי להעלות, והוא כותב שיש בעייה בסיומת.
 
אגב הרמ"ק באור יקר (פרשת יתרו דף ע ע"ב) כתב להדיא שעיקר החכמה היא כ"ב אותיות הנפש המצטיירות על גבי השרטוטים, ואינה ראיית השרטוטים בלבד, אלא צריך "רוח הקודש" לראות את האותיות הרוחניות.
וכיוצ"ב משמע בשער רוח הקודש להאריז"ל דף ב ע"ב, ועוד ועוד.
[וכל הספרים המדברים על חכמת היד בזמנינו לקוחים מחכמי אומות העולם, וגם הספר ואתה תחזה הנ"ל, הוא לבעלי רוה"ק וכמו שכתב הרמ"ק הנ"ל].
 
איפה בדיוק? בחלק א' ראיתי שיש עד דף ס"ח, בחלק ב' עד דף פ"ג, ובחלק ג' עד דף ל"ו.
כתוב אצלי מזמן,
ניסתי עכשיו לחפש באוצר החכמה ולא מצאתי,
אכן זכורני שזה נמצא בסוף ספר מסויים שלו, ובדפים שהדפסתי לפני כ-15 שנה מאוצר החכמה, היה כתוב "זכרון משה" למטה, וזה מספור יחסי לאותו הספר.
מי שמצא יכתוב את המיקום המדוייק יותר.
אגב, יש ספרים רבים שעסקו בזה וכתבו יותר מפורט ממנו, ואכמ"ל.
 
חזור
חלק עליון