יפהבספר מקבציאל , שם הבן איש חי , מסביר את דעתו לגבי הדלקת נרות,
ודעתו שם, שמסכים שדעת מרן לברך קודם כי צריך עובר לעשייתן,
אך הבן איש חי כותב שם כלל:
איפה שיש צורך, לא נוקטים 'עובר לעשייתן'
א. בענין מח' הבא"ח ומרן. עיין כמדומני בקובץ בית יוסף תשעחזכורני שראיתי התייחסות ל250 מקומות שחלק הבן איש חי על מרן השלחן ערוך בכתבי מרן שליט"א, אולי בקובץ בית יוסף באחד המקומות? אשמח למקור בהקדם מי שיכול לעזור.
עוד, לגבי קונטרס "יראת ההוראה" שהוציאו אהבת שלום, האם יש על כך דבר מסודר ממרן שליט"א, שמפוזר בספריו אנה ואנה?
נצרך מאוד לצורך הכנת שיעור.
תודה רבה!
במכתב של הראשל''צ הובא בקובץ שם משמעון. (הובא במקו''א בפורום)זכורני שראיתי התייחסות ל250 מקומות שחלק הבן איש חי על מרן השלחן ערוך בכתבי מרן שליט"א, אולי בקובץ בית יוסף באחד המקומות? אשמח למקור בהקדם מי שיכול לעזור.
לאחרונה ראיתי מהדורה נוספת של הספר מקבציאל בלי הקונטרס הנ"ל, ותשקוט הארץא. בענין מח' הבא"ח ומרן. עיין כמדומני בקובץ בית יוסף תשעח
ב. בענין הקונטרס יראת ההוראה. מרן שליט"א כתב עליו בילקו"י ותמה למה קרא לספר הזה בכזה שם. וכי הוא רוצה להראות דלמרן זיע"א לא היה ח"ו יראת ההוראה. ומרן שליט"א לא ניחא ליה מקונטרס זה וחבל שחיברו אותו לספר הקדוש מקבציאל.
יש למכירה גם וגם.לאחרונה ראיתי מהדורה נוספת של הספר מקבציאל בלי הקונטרס הנ"ל, ותשקוט הארץ
ראה בספר מיוסף עד יוסףזכורני שראיתי התייחסות ל250 מקומות שחלק הבן איש חי על מרן השלחן ערוך בכתבי מרן שליט"א, אולי בקובץ בית יוסף באחד המקומות? אשמח למקור בהקדם מי שיכול לעזור.
עוד, לגבי קונטרס "יראת ההוראה" שהוציאו אהבת שלום, האם יש על כך דבר מסודר ממרן שליט"א, שמפוזר בספריו אנה ואנה?
נצרך מאוד לצורך הכנת שיעור.
תודה רבה!
לא רק הבאח חלקק על השועאם כותבים שחלקו על מרן אחרוני הספרדים ומציינים לאיזה פוסק שרק הביא ב דעות ובכלל לא חלק על מרן הרי זה זיוף
או שכותבים שפוסקים הספרדים חלקו על מרן ומציינים לפוסק אחד ויש כנגדו מנין שפסקו כמרן אין הדבר נכון כי כמעט כל חכמי הספרדים כתבו כמרן
אם מביאים ג פוסקי בבל שכתבו שלא כמרן וכנגדם יש פוסקים רבים מאוד מהספרדים שפסקו כמרן לטעמי זה לזייף
זה ודאי כתבי בא"ח ז''ל, אבל כפי המסתבר טיוטא, ולא ספר מקבציאל. וחכמי בבל אחר זמן בא"ח אמרו שספר מקבציאל הוא כעין בית יוסף לבא"ח.אם כבר עוררו אותי (כתבתי את זה לפני זמן רב, שכחתי מהנידון הזה בכלל...) אז שמעתי לגבי הספר מקבציאל, שלא בטוח כי מר בריה דרבינא חתים עליה... ידוע למישהו משהו?....
מה שכתבת שזה טיוטא ולא ספר מקבציאל, מהיכן הידע? אם כבר עוררו את הנידון, לגבי זה, מקבציאל, מאיפה יצא שחלוקים עליו?זה ודאי כתבי בא"ח ז''ל, אבל כפי המסתבר טיוטא, ולא ספר מקבציאל. וחכמי בבל אחר זמן בא"ח אמרו שספר מקבציאל הוא כעין בית יוסף לבא"ח.
מזרחי?יח"ם
אין ידיעה חד משמעית אבל כך מסתבר להרבה מן הלומדים.מה שכתבת שזה טיוטא ולא ספר מקבציאל, מהיכן הידע?
לא הבנתי השאלה.אם כבר עוררו את הנידון, לגבי זה, מקבציאל, מאיפה יצא שחלוקים עליו?
לא זוכר איפה. רק אני זוכר שהוא התמרמר על כך שלא הקליט, או שהקליט ואבד לו... זה היה לפני הרבה שנים שראיתי את זה.מזרחי?
כתב שם במבוא גלגול הדברים, ומה אמר לו מו"ר ז''ל
מחמת מה יש צד שזה לא הספר מקבציאל הסופי שהוכן על ידי ר' יוסף חיים? זו השאלה.לא הבנתי השאלה.
מחמת שרבינו יוסף חיים ז''ל כתב "הארכתי בספרי מקבציאל", ושם אין אריכות זו, ונראה כטיוטת בא"ח.מחמת מה יש צד שזה לא הספר מקבציאל הסופי שהוכן על ידי ר' יוסף חיים? זו השאלה.
לא יודע ולא מכיר.לא זוכר איפה. רק אני זוכר שהוא התמרמר על כך שלא הקליט, או שהקליט ואבד לו... זה היה לפני הרבה שנים שראיתי את זה.
כמדומה שאלה עיקר טענותיו של הרב מאזוז שמצדד כך.מחמת שרבינו יוסף חיים ז''ל כתב "הארכתי בספרי מקבציאל", ושם אין אריכות זו, ונראה כטיוטת בא"ח.
וגם מחמת מסורת רבני בבל שהוא ספר ארוך המפרש מה שכתב בבא"ח, כעין בית יוסף לשו"ע, וספר זה אינו מפרש ונושא ונותן כעין ב"י.