יישר כח, מעניין מאוד.
הרב מביא שהבא"ח כתב שקיבלנו הוראות מרן ואז מקשה עליו כיצד יש פעמים שהוא חולק על מרן, ונדחק לומר שזה בגלל מנהגים בגדים שמקורם הרב אשכנזי שהיה שם. אבל למה לא לומר שכאשר הבא"ח כתב שקיבלנו הוראות מרן אין הכוונה ש"תמיד" קיבלנו אלא "בדרך כלל". ברירת המחדל היא שפוסקים כשו"ע מלמד מקרים שבהם לדעתו סיבה לפסוק אחרת.
והרי גם הגרע"י שאומר שקיבלנו הוראות מרן,לא אומר שקיבלנו תמיד, אלא שבירת המחדל היא כשו"ע מלמד מקרים שבהם יש סיבה להיות מדבריו (לשיטתו הקבלה אינה סיבה, אבל סב"ל כן, וכן ראשונים חדשים שנתגלו, ס"ס, מנהג ירושלים [לפעמים]).
וראה לכך, שבעמוד השלישי מעמודי הקובץ הביא רשימה של אחרונים שכתבו שקיבלנו הוראות מרן, והרי אותם אחרונים עצמם פוסקים לפעמים לא גמרו, כמו למשל בכנסת הגדולה במקרים רבים. אלא על כרחך שהכוונה אינה "תמיד" ומעתה אין סתירה פנימית בדברי הבא"ח