• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ספרים ות"ח שמתעסקים במיוחד בנושא קבלת הוראות מרן

ראובן ניסן הנ"ל כתב קונטרס עוד קודם שיצא "מקבציאל" וזה אותו קונטרס ממש. ושם הוא לא מזכיר את מרן זצוק"ל כלל אך כל הספר מדבר עליו. דהיינו איך שעקמו את הכללי ההלכה לומר שהולכים אחרי מרן אפי' נגד האר"י וכו' וממש כאילו נותן לו מוסר. ורואים מי הרהו בית מדרש "אהבת שלום". ועוד מסתיר ומכסה ומקשה על מרן מלכא שלא כהוגן. וכל מי שיפח ויעיין קצת יותר בהמשך הקונטרס יראה את הזלזול עפ"ל.
אני הקטן גם כתבתי בנושא כללי הפסיקה ועברתי על כל הקונטרס כמה פעמים. ולא ראיתי אלא מאמר הפסוק "ולרשע אמר אלוקים מה לך לספר חוקי ותשא בריתי עלי פיך"
לפי דעתי יש לתלוש את זה ממקבציאל. אוי לרשע ואוי לשכנו...
הזכירו כמה פעמים, לדבר בכבוד לרבנים, מרן שליט"א חוזר על כך פעמים רבות, מחלוקת היא לא סיבה לזלזול!!!
 
צודקים. אבאר דברי.
כוונתי שנעשה חסד עם מרנא ורבנא חסידא קדשיא הבן איש חי שנסיר משם את הקונטרס הנ"ל. דמה לבר עם התבן. זו כוונתי. שלא יהיה צער לצדיק שנמצא בשכנותו דברי בלע כאלו.
הזכירו כמה פעמים, לדבר בכבוד לרבנים, מרן שליט"א חוזר על כך פעמים רבות, מחלוקת היא לא סיבה לזלזול!!!
תפסיק להיות תמים. צורב צעיר שמדבר כך בלשון "מוסר" כביכול על גדול הדור לא ראוי הוא לשום כבוד. ואדרבא בכוונה הוא לא מזכיר את מרן זצוק"ל כי הוא לא היה מעז לכתוב מה שכתב אם זה במפורש עליו. לכן עשה בתחכום כאילו אין כוונתו עליו.
 
צודקים. אבאר דברי.
כוונתי שנעשה חסד עם מרנא וורבנא חסידא קדשיא הבן איש חי שנסיר משם את הקונטרס הנ"ל. דמה לבר עם התבן. זו כוונתי. שלא יהיה צער לצדיק שנמצא בשכנותו דברי בלע כאלו.

תפסיק להיות תמים. צורב צעיר שמדבר כך בלשון "מוסר" כביכול על גדול הדור לא ראוי הוא לשום כבוד. ואדרבא בכוונה הוא לא מזכיר את מרן זצוק"ל כי הוא לא היה מיעז לכתוב מה שכתב אם זה במפורש עליו. לכן עשה בתחכום כאילו אין כוונתו עליו.

אבל בכל אופן כדאי למחוק המילים הנ''ל מפני כבודו של רשכבה''ג זיע''א
 
צודקים. אבאר דברי.
כוונתי שנעשה חסד עם מרנא וורבנא חסידא קדשיא הבן איש חי שנסיר משם את הקונטרס הנ"ל. דמה לבר עם התבן. זו כוונתי. שלא יהיה צער לצדיק שנמצא בשכנותו דברי בלע כאלו.
מי שלא רוצה ללמוד בהוצאה הזו של המקבציאל לא צריך אין צורך לדבר באופן בוטה
 
שעקמו את הכללי ההלכה לומר שהולכים אחרי מרן אפי' נגד האר"י וכו' וממש כאילו נותן לו מוסר.
דבריך לוטים בערפל
ורב הנסתר על הגלוי
ומבחינת מגלה טפח ומכסה טפחיים
הולך צעד קדימה ושניים אחורה

תביא לשון אחד שכתב הרב הנ"ל שיש שם רמז ל"עקמו את כללי ההלכה" כלשונך, וכן "שנותן מוסר כביכול ל..."
לא מיניה ולא מקצתיה, סה"כ כותב את דעתו עם ראיותיו ותו לא מידי, ואינו כופה דעתו על אף אחד.
ועל זה נאמר "כל הרוצה יבוא ויטול"
וכל מה שכתבת והארכת הם בבחינת עורבא פרח, [אלא א"כ תביא לשונות וציטוטים שנראה כדבריך, כי אני לא מצאתי מאום מכל מה שכתבת]
 
איפה הוא מדבר בלשון "מוסר" כביכול על גדולי הדור???
מרן רבן של ישראל שליט"א כבר כתב על הקונטרס הזה בחריפות בילקוט יוסף על שקרא לו "יראת ההוראה"
מי יכול להביא את צילום הדברים מהילקו"י?
 
יש בספריית בית המדרש שלו את כל סט יביע אומר (גם חלק יא). אך איני יודע אם עיין בכולם וכדומה.

[אני מכיר אותו אישית, ת"ח גדול מבוגר קצת וירא שמיים גדול מסגנון החכמים של פעם (כל ימים נוראים שאני בבני ברק אצל הוריי, אני מתפלל בבית הכנסת שלו ומתענג על תפילותיו העריבות הניכרות שיוצאות מתוך לבו הטהור)].
מי הוא זה?
 
חזור
חלק עליון