הגר"ז (סימן תפט סעיף יב) שהובא בחזו"ע עמ' רלא כתב בזה"ל - ואפילו לא ספר עמהם כלל אלא ששמע הספירה מן אחד ומן הציבור שספרו ולא נתכוין כלל להוציאו וגם הוא לא נתכוין לצאת בשמיעה זו אלא שמע לפי תומו לא יברך כשיספור בלילה שהשומע כעונה ואפילו אם היה מחשב אין אני מתכוין לצאת בספירה זו אין זה כלום להאומרים שמצות אין צריכות כוונה כלל אלא אם כן מחשב אני מתכוין שלא לצאת בה. עכ"ל.
לא הבנתי את החילוק בין 'אם היה מחשב אין אני מתכוין לצאת בספירה זו' שאעפ"כ יוצא יד"ח.
לבין 'אני מתכוין שלא לצאת בה', דשפיר דמי.
מה ההבדל בין שני המשפטים האלה, הרי זה נשמע אותו הדבר – אני מתכוין לא לצאת בספירה
לא הבנתי את החילוק בין 'אם היה מחשב אין אני מתכוין לצאת בספירה זו' שאעפ"כ יוצא יד"ח.
לבין 'אני מתכוין שלא לצאת בה', דשפיר דמי.
מה ההבדל בין שני המשפטים האלה, הרי זה נשמע אותו הדבר – אני מתכוין לא לצאת בספירה