• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שנים מקרא בלי כוונה

א.א

Well-known member
קורא בתורה המכין הקריאה כל שבת נזכר שלא קרא שנים מקרא
וביום שישי הכין הקריאה ארבעה פעמים אם יכול לקרוא רק תרגום
או שצריך לכוין בקריאה לקריאת שמו"ת
 
לכאורא תליא בפלוגתא דמצוות צריכות כוונה בדרבנן ואפשר שיש לחלק דשאני הכא דאף שלא התכוון לתקנת שמו"ת התכוון לקריאה בתורה ואף דבגמרא ברכות ריש פרק שני משמע דלמ"ד מצוות צריכות כוונה אם קרא בתורה בפרשת קר"ש ולא נתכוון למצוה לא יצא יד"ח קר"ש ואף שנתכוון לקריאה שאני הכא דעיקר תקנת שמו"ת שיקרא בתורה ומ"מ מהא דמלמד תינוקות לכאורא ליכא למשמע מינה דאפשר דלמ"ד מצוות כוונה אה"נ דמיירי במכוון נמי למצות שמו"ת וא"ל דא"כ מאי למימרא דמ"מ שמעינן מינה דבמה שמפרש להם המקרא יוצא אף יד"ח תרגום אפי' שאי"ז תרגום אונקולוס ועוד שניגון הטעמים אינו מעכב וכמש"כ הפמ"ג בסי' רפה
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון