• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

כוונה לצאת יד"ח - ביאור דברי הגר"ז

קורסיה

Moderator
הגר"ז (סימן תפט סעיף יב) שהובא בחזו"ע עמ' רלא כתב בזה"ל - ואפילו לא ספר עמהם כלל אלא ששמע הספירה מן אחד ומן הציבור שספרו ולא נתכוין כלל להוציאו וגם הוא לא נתכוין לצאת בשמיעה זו אלא שמע לפי תומו לא יברך כשיספור בלילה שהשומע כעונה ואפילו אם היה מחשב אין אני מתכוין לצאת בספירה זו אין זה כלום להאומרים שמצות אין צריכות כוונה כלל אלא אם כן מחשב אני מתכוין שלא לצאת בה. עכ"ל.

לא הבנתי את החילוק בין 'אם היה מחשב אין אני מתכוין לצאת בספירה זו' שאעפ"כ יוצא יד"ח.
לבין 'אני מתכוין שלא לצאת בה', דשפיר דמי.

מה ההבדל בין שני המשפטים האלה, הרי זה נשמע אותו הדבר – אני מתכוין לא לצאת בספירה
 
החילוק פשוט. בדיוק כמו החילוק בין "אני לא חושב על זה" לבין "אני חושב לא על זה". (ואולי כמו אחד שיאמר "אני לא יודע" לבין "אני יודע שלא")
צריך כוונה הופכית, כלומר שיחשוב בדווקא לא לצאת יד"ח, ולא שלא יחשוב לצאת.
צריך לחשוב להדיא להתכוון שלא לצאת, ולא רק לא להתכוון לצאת.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון