• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

כוונת ה"אמן" ב"המלך המשפט"

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
כשאומרים "אמן" יש פעמים שמכוונים אמת, ויש פעמים שמכוונים גם "כן יהי רצון".
יש סידורים שבהם זה מודגש ומבואר מה בדיוק יש לכוון, וגון בסידור "כוונת הלב" של @הרב דורון רונן - כונת הלב.
אף ראיתי, שבמחזור של יוה"כ כתוב "המלך המשפט" - אמת שהשי"ת אוהב צדקה ומשפט.
ולכאו' זה הועתק מהתפילה של יום חול שאומרים "מלך אוהב צדקה ומשפט", אך כשחותמים "המלך המשפט" יש לכוון משהו אחר.
 
כשאומרים "אמן" יש פעמים שמכוונים אמת, ויש פעמים שמכוונים גם "כן יהי רצון".
יש סידורים שבהם זה מודגש ומבואר מה בדיוק יש לכוון, וגון בסידור "כוונת הלב" של @הרב דורון רונן - כונת הלב.
אף ראיתי, שבמחזור של יוה"כ כתוב "המלך המשפט" - אמת שהשי"ת אוהב צדקה ומשפט.
ולכאו' זה הועתק מהתפילה של יום חול שאומרים "מלך אוהב צדקה ומשפט", אך כשחותמים "המלך המשפט" יש לכוון משהו אחר.
בסידור איש מצליח כתבו: אמן, פי' אמת, וכן יהי רצון שתמלך עלינו מהרה וכו'.

הרב בן ציון מוצפי שליטא מפרש בקול ציון המלך המשפט (המלך היושב על כסא המשפט וכיון שאין לו גוף ולא תואר כלל נקרא הוא עצמו המשפט).
השאלה כאן היתה מה מכוונית הציבור בשעת עניית "אמן".
לא מה פירוש המלך המשפט. [וע' בב"י סי' תקפ"ב].
 
חזור
חלק עליון