• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

כוללים ברחבי הארץ. עם פרטי הכולל ומספרים לבירורים.

מי שחושב שהוא יוכל לעבור את הרף שם מבחינת התאמה (רף גבוה מאוד) שיתקשר לאחד מבניו לי יש את המספר של הבית של הבן שלו הרב עובדיה 025868301
יותר רלוונטי מי שמנהל ויושב בכולל למעשה הרב שמואל עדיאל:
0548418850
 
האם מישהו מכיר כולל ש"ס עם הספק גדול לפחות 5 דף בשבוע ועד 10 דף בשבוע בבני ברק ירושלים או קרית ספר?
יש כולל תרי דף של הרב עובדיה יוסף שליט"א, בנו של הראשון לציון שליט"א שנמצא בהר נוף. לומדים 60 דף בחודש גפ"ת.
 
האם מישהו מכיר כולל ש"ס עם הספק גדול לפחות 5 דף בשבוע ועד 10 דף בשבוע בבני ברק ירושלים או קרית ספר?
יש את כולל מפעל הש"ס של צאנז, בי-ם הוא בראשות הרב ניסים דרעי. אבל שם זה המסלול עם ההספק של 70 דף לחודש.
יש גם מסלול של פחות דפים, (לא שם), אפשר לברר עם הנהלת מפעל הש"ס.
 
יש כולל תרי דף של הרב עובדיה יוסף שליט"א, בנו של הראשון לציון שליט"א שנמצא בהר נוף. לומדים 60 דף בחודש גפ"ת.
חלק מכולל ענק של הרב מיימוני ומוסדות של הרב שמעון ישראל אור חדש
כולל של מאתיים אברכים בכמה מגמות אחת המגמות המצליחות זה של הרב עובדיה תרי דפי
 
קושיא עצומה.
כידוע לדעת מרן זיע"א ובנו אסור ללמוד גמרא...
אתה אומר את זה בארסיות ובקנטרנות??
חבל!!
אתה יודע כמוני שמרן זיע"א אמר כמה פעמים בלווין שהוא לא התחיל ללמוד הלכה עד שהקיף את ש"ס בבלי וירושלמי!!
וידוע שמרן הראשל"צ בקי בכל הש"ס ישר והפוך.
אם כך אמירתך היא לחינם והוצאת שם רע על גדולי הדור...
חזור בך!
 
אתה אומר את זה בארסיות ובקנטרנות??
חבל!!
אתה יודע כמוני שמרן זיע"א אמר כמה פעמים בלווין שהוא לא התחיל ללמוד הלכה עד שהקיף את ש"ס בבלי וירושלמי!!
וידוע שמרן הראשל"צ בקי בכל הש"ס ישר והפוך.
אם כך אמירתך היא לחינם והוצאת שם רע על גדולי הדור...
חזור בך!
מאיפה אתה יודע שמרן הראשל"צ יודע את הש"ס ישר "והפוך"
אתה יודע את זה בוודאות שאלתה אותו פעם על גמרא במסכת זבחים או מנחות והוא השיב לך
מאוד מעניין אותי
 
והריני להביא את אשר ביארנו בחשיבות לימוד הגמרא קודם שלומדים הלכות, כי הנה אמרו בירושלמי (ר"פ ר"א דמילה) דכל תורה שאין לה בית אב אינה תורה, והשמיעונו כי אין להורות הלכה למעשה אלא ע"פ יסודות נאמנים בתלמוד, ובספר האשכול (בהלכות ס"ת עמוד נ') כתב: נשאל רב פלטוי גאון, איזה עדיף ומשובח, אם להעמיק בהלכות על פי התלמוד, או לעסוק בהלכות פסוקות וקטועות? והשיב, שרוב העולם מטין אחר הלכות פסוקות, ואומרים מה לנו להעמיק בקושיות ופלפולי הש"ס. אבל לא יפה הם עושים ואסור לעשות כן, שהם ממעטין התורה, וכתיב יגדיל תורה ויאדיר. ולא עוד אלא שגורמים שתשתכח התורה מישראל. ולא נתקנו הלכות פסוקות לשנן בהם, אלא למי שלמד הש"ס כולו ועוסק בו תמיד, ואם מסתפק לו דבר בדין, ואינו יכול לפרשו, יעיין בהלכות ההם. עכ"ל. ולכן מוטלת חובה לפנות תחלה אל התלמוד, כי מן הבאר ההיא ישקו העדרים, וכל תורה שאין לה בית אב [התלמוד] אינה תורה. ואם ד"ת עניים במקומן, הם עשירים במקום אחר. ואמרינן בסנהדרין (מב.) כי בתחבולות תעשה לך מלחמה, א"ר יוחנן במי אתה מוצא מלחמתה של תורה, במי שיש בידו חבילות של משנה. [אך כל שאין הדבר מבואר כל הצורך, מרבים בראיות לחזק הדבר, ולאפושי גברי נמי]. ועיין למרן החיד"א בברכ"י (יורה דעה סימן רמו סק"ה) שהביא בשם תשובת הגאונים כ"י, שכתבו כדברי ספר האשכול הנז'. ע"ש. והביא מספר יש נוחלין שכתב, לימוד מסכת ברכות ענין גדול, מסכת שבת ענין מפואר, כתובות כולל כל התלמוד, חולין, עכו"ם, נדה, כלל גדול. ונודע מה שהפליגו גורי האר"י ז"ל בשבח הלימוד בתלמוד בבלי, וכתב בשם הגדולים (מערכת ת' אות נו) דאפשר דמשום הכי כמעט כל העסק הוא בתלמוד בבלי. ועיין במאורי אור (ערך גלות, ובסוף הספר). והאמוראים הראשונים מתחלה שחיברו ירושלמי זכו וכו' ואחר חיברו תלמוד בבלי כמ"ש הרמ"ז. ואחר כך האחרונים פירשו הירושלמי, וזה היה על ידי עסק הבבלי, ומשם באו לפרש הירושלמי ועלה בידם שתים כהלכתם. ומזה תשכיל גודל קדושת נשמת הרמב"ם שחיבר הלכות ע"פ הירושלמי. [במקום שלא מצינו הדין בתלמוד בבלי]. ורבינו יהודה בר יקר שעשה פי' לירושלמי, ומ"מ גם הם היו צריכים לעסוק ביותר בתלמוד בבלי. ובשו"ת ח. ות יאיר (סימן קכד) האריך בדבר סדר הלימוד לבני ישיבה צעירים, וכתב שם, דבודאי התלמוד אין לך מדה טובה הימנה, אכן הוא דרך רחוק מאד מאד, כי אם ילמד עם גפ"ת הקבוע שם בלימוד הכללי עוד דף אחד מהש"ס, והוא די והותר אף לבחור חשוב, אם יבקש שיתקיים בידו ויחרוך רמיה צידו, ולא ילך קמא קמא ברוח, נמצא שיבלה כמה שנים עד שיתקיימו בידו ד' וה' מסכתות גדולות, ולימוד הטורים והסמ"ע ראיתי בחורים רבים שוגים בזה, ששומעין כל יום שיעור מאלה ואינו תכלית כללי רק לדיני ממונות, שהוא על פי הסברא והנכון קצה האחרון מן הלימוד וחלילה לי להקטין מעלות משפטי ה' כי חיות הנה, וממקום קדוש יהלכו, לא כמשפטי הגוים שהמה בנויים על שיקול הדעת ושכל האנושי, כמ"ש החכם האמתי מהרי"ע בעל העקידה, שפתים ישק, רק שהיפוך הסדר הנכון הזה אינו רק מג' פנים. הא' לפעמים הרב המגיד בוחר בזה בשביל עצמו כדי ללמוד דיני ממונות, ואפשר שהוא כבר מילא כריסו בשאר החלקים, הב' מפני הגובה והגאון אשר יחשבו בהם בקיאים בדיני ממונות, יצא טבעם תוך בני אדם וכו', ויקבלו שכר וכו', והוא לימוד שלא לשמה וגרע מיניה שתכליתו מצה ומריבה, להצדיק רשע ולהרשיע צדיק, והיא לא תצלח, והג' בחרו בדבר שיש בו פלפול ועומק כענין הרוצה להחכים יעסוק בדיני ממונות, שאין לך מקצוע וכו', והוא אמת, רק שדבר בעתו מה טוב, ואין ראוי למאוס מי השילוח ההולכים לאט, שיש בהם יפוי כח וזכות אב"א, משום דתדיר שהוא חובו' היום שראוי לדעת כל איש ישראל, והוא חלק או"ח, ואחריו חלק יו"ד, שג"כ מה טוב ומה נעים שידע להבין ולהורות בביתו דברים קלים, שהם כביעותא בכותחא, או אם יתרמי במקום שאין איש, ואב"א משום דמקודש שבשני חלקים אלו נכללים תילי תילי מצות חובות הגוף הנה, ודקדוקיהן כפלי כפלים ממה שימצאו בחו"מ, אף כי בכללם אין בהם חובת ידיעה המגיע לחובת מעשה. והנה בדורותינו זה החלק המובחר והטוב, חלק אורח חיים כשמו כן הוא, יושב שכול וגלמוד אין איש שם על לב, דוגמת מסכת מו"ק שזכר בעל ספר חסידים. והנה בדורות הראשונים לפי מה ששמעתי היו שומעים ולומדים בבחרותם ספר העקידה, והעיקרים, והכוזרי, ודוגמתן, מפני שהיה כל מגמתן להשלמת נפשם, שהוא האמונה בשרשי הדת, לכן למדו ספרים המדברים וחוקרים בזה. ובזה יפה עושין דורות הללו שמתרחקים מאותן הלימודים, כי טוב ויפה לנו ולבנינו להאמין האמונות המוטלים עלינו בלי חקירה. גם היו קצתם לומדי' מטעם הנ"ל ספר חובת הלבבות, והוא מדבר ג"כ בחקירה בשער הראשון, ובשאר שערים מלא דעת ויראת ה'. ועמ"ש בהקדמה על איש שלמד דיני גיטין וקידושין, ולא ידע דבר מחובת הלבבות, המוטל על כל איש ישראלי. ע"ש. וע"ע בספר עיקרים (מאמר א' ספ"ג). כי גם חלק או"ח מוטל על כל איש ישראל לדעת לפחות כלליו ורוב פרטיו, והרי זה לימוד המובחר ששנו רז"ל, הלמד ע"מ לעשות ולקיים, שמספיקין בידו וכו'. ע"כ. והחזו"א באגרותיו (ח"ג פרק תורה) כתב, דמי שאינו יודע את כל הש"ס אינו יכול לומר סברא ישרה בעיון. גם הגאון רבי ישראל סלנטר (אור ישראל פי"ח) כתב, ללמוד התלמוד הוא העיון הנכון לשאוב יסודות התלמוד בפרטיו ממקומות המפוזרים ולהבין ולהורות כדת, וזאת היא שימוש תלמידי חכמים, וקרא ושנה ולא שימש תלמידי חכמים ה"ז עם הארץ (ברכות מז:). וברכתי להרה"ג המחבר שליט"א שיה"ר וחפץ ה' בידו יצלח, ויפוצו מעיינותיו חוצה, ויברך על המוגמר להוציא לאור כל כתביו, שובע שמחות וכל טוב.

בברכת התורה,
יצחק יוסף
הראשון לציון הרב הראשי לישראל
ונשיא הרבנות הראשית לישראל.
 
אתה אומר את זה בארסיות ובקנטרנות??
חבל!!
אתה יודע כמוני שמרן זיע"א אמר כמה פעמים בלווין שהוא לא התחיל ללמוד הלכה עד שהקיף את ש"ס בבלי וירושלמי!!
וידוע שמרן הראשל"צ בקי בכל הש"ס ישר והפוך.
אם כך אמירתך היא לחינם והוצאת שם רע על גדולי הדור...
חזור בך!
זה היה בבחינת אף אתה הקהה את שיניו.
 
מצורפת רשימת כוללים בבית שמש - מעודכנת
הרב אריאל עוזרי 0527683478 רח' ריש לקיש 19 ד2 ביהכנ"ס מנין אשכנז – אמירה לעכו"ם 2000 חוץ מדתות

הרב נוה 050-4188066 רח' אביי 2 ביהמ"ד המרכזי הפלג –800 בוקר חוץ מדתות - סוגיות נדה עד הלכה

הרב יונתן גבאי 054-8464812 רח' אביי 2 ביהמ"ד הספרדי המרכזי "משכנות יוסף" כ3,000 נדה רבנות

הרב מרדכי סויסה 052-7135699 היכל אברהם רח' אלישע הנביא ליד בית איחוד הצלה – שבת סוגיות / נשים נזיקין כ-2900

הרב אלפון 054-8415269 ביהמ"ד אהבת תורה רח' עידו הנביא 3000

כולל בשר וחלב 0548403066 בין 7 ל10:30 בערב רח' נחל דולב

יש גם כולל רבנות של הרב שריה מחפוץ 0527167250 הקפדה על זמנים ולימוד חומר הכולל בלבד. אוירה מעולה.

הרב שמעון חיים כולל "משכן מרדכי" 0548424699 – בשר וחלב - 4 עמודים שו"ע בשבוע. 1200 בסיס + 200 מבחנים + 200 שמירת סדרים. לא כולל הדתות.

מזרח שמש ליבו חפץ בראשות הרב אלדד שטרית – 050-4112626 יוסף דניאל – 1800+300 שמירת סדרים (עד חיסור 13.5 שעות) לפעמים תוספת 200 למתמידים

הרב ליאור צברי -זכרון שמואל רמה א' 0527814018
הרב מאיר מדר - ברית כהונה -- קריה ---- דגש על רבנות 0548425406 בסיס 1.400 ניתן להגיע עם שמירת סדרים וכד,' 1.800 ויותר
הרב דוד חזן [מקבל בעיקר חתנים בשנתם הראשונה ] -- תפארת ישראל [רמה א'] בביהכ בית תפילה יונה [נמצא בשעות הבוקר] עד 1.800 כל סוף זמן עושה ממוצע של מבחנים ומוציא מי שהממוצע מתחת ל85

אהבת שלום פתחו סניף ברמה ד1 יש שם 3 חבורות. צריך לדבר עם הרב דוד הלל 053-3143313
 
חזור
חלק עליון