• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ככה עשו פעם סליחות בלחנים קצת שונים יפים ומעניינים, והעיקר בלי לחץ ומהירות

מצורף סליחות מבית הכנסת עדס לפני 22 שנה.
החזן הוא לא אחר מאשר הרב אליהו ליאון לוי - "הבבא לאון" זצ"ל.
יחד עם בנו ר' שמואל שהיה אז בחור [עבר מישיבת כסא רחמ' בב"ב, לישיבת עטרת ישראל... מעבר חד ביותר.. כיום הוא אחד החזנים הטובים החו"ל].
 
תמיד כיף שווה ומענין לראות את החיים של פעם איך היה נראה ונשמע......

איזה נוסח / עדה זו?

ואיך לא אמרו לחזן שישים שרוולים?????? ;)
זה צולם בשנת תש"ן בערך בחאלב שבסוריה
כך היה מנהג המקום ללכת
אם התבוננת היטב ואתה מבין קצת את השפה הסורית שהם מדברים תיווכח לראות שגם המבוגר המגולח וגם הצעיר שיושב לידו אומרים דברי תורה ופרפראות מתוקים ביותר, ומצטטים גמרות שלימות בע"פ
 
רק חבל שלא זכיתם לאור של "נטפרי" כי הוידאו חסום
להסיר חשד יש לי נט פרי לחומרא דחומרא, רק אני מקבל את הכתובות ממקום אחר ומעלה לכאן ובנתיים מבקש מנט פרי שיפתחו, כאן לא שמתי לב שיש נשים ועמכם הסליחה
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אף אנכי שמעתי כמה הקלטות ישנות של סליחות
כמה דברים שהייתי מאמץ
א) הפיוט קמתי באשמורת - בלחן של אוחילה לאל הידוע - הרבה פעמים בלאו הכי מחכים לחצות ומדובר בקטע קצר
ב) שבט יהודה - החזן אומר והציבור עונה הישאג אריה ביער (אגב מחבר הפיוט שמו רבי שמעיה ורמוז שמו) הרעיון לחסוך את המרדף חסר הנשימה לומר יחד עם הציבור וגם כל קטע מסתיים בפסוק
בנוגע לאנשי אמונה תמהנו ואל תעש עמנו בעבר החזן היה אומר לבד (בנעימה הקרובה לביאת-נאוה) בסגנון של בני תורה אומרים ביחד
ג) אל מלך יושב לומר יותר בנחת וברוגע ולמוזיקלים שבנינו במקור לומר מוחל מהדו הגבוה לסול אפשר מהדו הנמוך לסול וככה הנגינה המקורית, רק שאנשים רוצים שישמעו אותם אז הם עושים מהדו הגבוה לסול
ד) הפיוט יצו האל הוא המקור למנגינה הידועה של הימים הנוראים של הקדיש רק שהפיוט קמת כבד לדור של היום (אגב יש קטע בפיוט שיול לגוון גם את הקדיש הידוע מי שברשותו שיעלה)
ה) ה' מלך בעבר היו אומרים ו' פעמים ה' מלך אחרי בטרם שחקים היו חוזרים פעם נוספת וכן אחרי ועד לא עשה ארץ וחוצות
ו) מחי ומסי במקאם נהוונד יפה מאוד ושנים האחרונות זה קצת חזר.
 
האריכות הזו אמורה לעורר את הלב לחזרה בתשובה, או שהיא בעיקר מסיחה את הדעת מתוכן הסליחות למקאמת והביצועים?
כי ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם וכו'
אצל כל אחד הוא יכול להתמקד בטפל ולשכוח מהעיקר
אך אפשר להשתמש בטפל לסייע לעיקר
 
חזור
חלק עליון