א.
אין בית מדרש בלא חידוש! וחידוש נתחדש לי היום, שראיתי מביאים בשם הרב שלחן גבוה ז"ל שהקשה מה שמחה יש לנו ביום ל"ג לעומר שפסקו מלמות וכי אדם שחלילה מתו כל בניו עושה סעודה שמכאן ואילך לא ימותו עוד??
ותירץ שיש חילוק בין גמרא שלנו למדרש שבגמ' איתא כידוע לכל שמתו כל 24,000 תלמידיו מגבת ועד אנטיפרס בפרק אחד.
ומדרש יש שתחילה היו לו 12,000 תלמידים מגבת ועד אנטיפרס (אגב, איזור המרכז). וכשחזר לביתו וקבל רשות אשתו לחזור לעוד 12 שנה הלך לעכו שם היו לו עוד 12,000 תלמידים מעכו ועד אנטיפרס, ובאמת נגזירה גזרה על כל ה-24,000 תלמידים למות אלא שלבסוף מתו רק 12,000 אותם שמעכו ועד אנטיפרס וע"כ שמחתינו ביום זה.
וא"ת מאי דאמרה הגמ' שהיה העולם שמם עד ש... והרי נשארו עוד 12,000 תלמידים?
וי"ל שבאמת לא היה שמם לגמרי שהרי ודאי שהיו עוד חכמים בתקופה זו ותלמידים של עוד תנאים. וכי רק ר' עקיבא היה אז!? אלא שהיה שמם באותו מקום שמעכו ועד אנטיפרס.
ב.
עוד שמעתי בשם ר' מאיר חדש ז"ל שאין הכוונה שבכל יום היו כ-800 הלוויות וכולם מתו באותה שנה, אלא בכמה שנים. ובכל שנה בתקופה זו מתו כמה מתלמידיו.
האם מישהו שמע או ראה כזאת? אשמח לדעת מקור לזה.
אין בית מדרש בלא חידוש! וחידוש נתחדש לי היום, שראיתי מביאים בשם הרב שלחן גבוה ז"ל שהקשה מה שמחה יש לנו ביום ל"ג לעומר שפסקו מלמות וכי אדם שחלילה מתו כל בניו עושה סעודה שמכאן ואילך לא ימותו עוד??
ותירץ שיש חילוק בין גמרא שלנו למדרש שבגמ' איתא כידוע לכל שמתו כל 24,000 תלמידיו מגבת ועד אנטיפרס בפרק אחד.
ומדרש יש שתחילה היו לו 12,000 תלמידים מגבת ועד אנטיפרס (אגב, איזור המרכז). וכשחזר לביתו וקבל רשות אשתו לחזור לעוד 12 שנה הלך לעכו שם היו לו עוד 12,000 תלמידים מעכו ועד אנטיפרס, ובאמת נגזירה גזרה על כל ה-24,000 תלמידים למות אלא שלבסוף מתו רק 12,000 אותם שמעכו ועד אנטיפרס וע"כ שמחתינו ביום זה.
וא"ת מאי דאמרה הגמ' שהיה העולם שמם עד ש... והרי נשארו עוד 12,000 תלמידים?
וי"ל שבאמת לא היה שמם לגמרי שהרי ודאי שהיו עוד חכמים בתקופה זו ותלמידים של עוד תנאים. וכי רק ר' עקיבא היה אז!? אלא שהיה שמם באותו מקום שמעכו ועד אנטיפרס.
ב.
עוד שמעתי בשם ר' מאיר חדש ז"ל שאין הכוונה שבכל יום היו כ-800 הלוויות וכולם מתו באותה שנה, אלא בכמה שנים. ובכל שנה בתקופה זו מתו כמה מתלמידיו.
האם מישהו שמע או ראה כזאת? אשמח לדעת מקור לזה.