אני מודה שאחרי כל פעם של שקילה אני צריך לאפס מחדש. לא מדובר במשקל הכי משוכלל.אני חושש שהמשקל שלך מזייף
מה הכוונה?טווח הדיוק של המשקל הזה כנראה הוא חמישים גרם
שמשקל זה בגלל שאינו מדויק, ועד פער של 50 גרם אינו נותן תוצאה מדויקת.מה הכוונה?
זה מיועד לשקול קילו קמח וכיו"ב.שמשקל זה בגלל שאינו מדויק, ועד פער של 50 גרם אינו נותן תוצאה מדויקת.
ואשר על כן לכאורה אסור להשהותו בביתו.
אאל"ט בחבילת מצות יש 1 ק"ג והוא מחולק ל-2 חבילות כשבכל חבילה יש 15-16 מצות. סה"בין 30 ל-32 מצות. וא"כ כל מצה שוקלת כ-31-33 גרם.הכי טוב
שתיקח משקל חבילת מצות
ותחלק במספר המצות
כך תקבל משקל מצה אחת
אני מסכים שלא לסמוך עליו בשיעורי מצוה (אולי לחומרא), אבל לאסור להשהות בבית?שמשקל זה בגלל שאינו מדויק, ועד פער של 50 גרם אינו נותן תוצאה מדויקת.
ואשר על כן לכאורה אסור להשהותו בביתו.
זה לא שהמשקולות לא מדויקות, אלא שיש בהן סטייה גבוהה. כל האיסור זה כשהן לא מדויקות.אסור להשתמש בו לדברים הצריכים דיוק גבוה
לא הבנתי החילוק, אם כששוקלים אינו נותן תוצאה מדויקת, הרי שהוא בגדר משקל פגום.זה לא שהמשקולות לא מדויקות, אלא שיש בהן סטייה גבוהה. כל האיסור זה כשהן לא מדויקות.
כך שמי שמשתמש בהם למסחר ודאי עובר על לאו. אך איסור השהייה ליכא.
הדברים ברורים גופא מדברי הבא״ח, שכותב ״משקל חסר או מדה חסרה״.לא הבנתי החילוק, אם כששוקלים אינו נותן תוצאה מדויקת, הרי שהוא בגדר משקל פגום.
והא לך לשון הרב בא"ח (ש"ר, תצא, אות ב'): "כל המשהה בביתו או בחנותו משקל חסר או מדה חסרה עובר בלא תעשה שנאמר לא יהיה לך בכיסך אבן גדולה וקטנה, ואפילו אינו מודד בה כלל גם כן עובר, ונמצא לאו זה עובר עליו אפילו בעת תפילת הנעילה ביום הכיפורים, והוא הדין דבר הדומה לזה שלא ישהה שטר פרוע, גם לא ישהה מטבע שהוא נחושת ומצופה בכסף וכיוצא בזה."