• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

כשמרן הש״ע מביא שתי פוסקים בשמותם, האם יש לזה אותו דין של ״יש ויש הלכה כיש בתרא״?

מורשת מרן

Administrator
חבר צוות
ידוע הכלל בדעת מרן הש״ע, דיש ויש הלכה כיש בתרא.
מה יהיה הדין כשמרן מביא את שתי הדעות בשמותם ולא בשם יש אומרים, וכמו שכתב ביו״ד סי׳ קה ס״ד בסוף הסעיף, שכתב לרש״י כך ולר״י כך.
לא מצאתי בזה בעין יצחק ובמפתחות יביע אומר...
לכאורה הסברא אומרת בפשטות דאותו דין להם, וגם כאן מרן סובר כדעה האחרונה שהביא.
אך הכף החיים ביו״ד (סי׳ צב אות ה) כותב שמרן לא הכריע שם...
 
ידוע הכלל בדעת מרן הש״ע, דיש ויש הלכה כיש בתרא.
מה יהיה הדין כשמרן מביא את שתי הדעות בשמותם ולא בשם יש אומרים, וכמו שכתב ביו״ד סי׳ קה ס״ד בסוף הסעיף, שכתב לרש״י כך ולר״י כך.
לא מצאתי בזה בעין יצחק ובמפתחות יביע אומר...
לכאורה הסברא אומרת בפשטות דאותו דין להם, וגם כאן מרן סובר כדעה האחרונה שהביא.
אך הכף החיים ביו״ד (סי׳ צב אות ה) כותב שמרן לא הכריע שם...
אינני בקי בכף החיים. אך האם הכף החיים סובר תמיד את הכלל של יש ויש הלכה כבתרא?
 
חזור
חלק עליון