• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

כשמרן הש״ע מביא שתי פוסקים בשמותם, האם יש לזה אותו דין של ״יש ויש הלכה כיש בתרא״?

מורשת מרן

Administrator
חבר צוות
ידוע הכלל בדעת מרן הש״ע, דיש ויש הלכה כיש בתרא.
מה יהיה הדין כשמרן מביא את שתי הדעות בשמותם ולא בשם יש אומרים, וכמו שכתב ביו״ד סי׳ קה ס״ד בסוף הסעיף, שכתב לרש״י כך ולר״י כך.
לא מצאתי בזה בעין יצחק ובמפתחות יביע אומר...
לכאורה הסברא אומרת בפשטות דאותו דין להם, וגם כאן מרן סובר כדעה האחרונה שהביא.
אך הכף החיים ביו״ד (סי׳ צב אות ה) כותב שמרן לא הכריע שם...
 
ידוע הכלל בדעת מרן הש״ע, דיש ויש הלכה כיש בתרא.
מה יהיה הדין כשמרן מביא את שתי הדעות בשמותם ולא בשם יש אומרים, וכמו שכתב ביו״ד סי׳ קה ס״ד בסוף הסעיף, שכתב לרש״י כך ולר״י כך.
לא מצאתי בזה בעין יצחק ובמפתחות יביע אומר...
לכאורה הסברא אומרת בפשטות דאותו דין להם, וגם כאן מרן סובר כדעה האחרונה שהביא.
אך הכף החיים ביו״ד (סי׳ צב אות ה) כותב שמרן לא הכריע שם...
אינני בקי בכף החיים. אך האם הכף החיים סובר תמיד את הכלל של יש ויש הלכה כבתרא?
 
חזור
חלק עליון