לא למדתי עדיין סימן ע"ב.
אולם בד"כ בממונות דרכו לתפוס יותר כהרמב"ם מול רי"ף או רא"ש, וכמ"ש בכ"ד ובהם, בבדק הבית סימן קצב וז"ל: "ולענין הלכה נקטינן כהרמב"ם, דסוגיין דעלמא בדיני ממונות כוותיה", עכל"ק.
ואמנם בכל כלל יש יוצא מהכלל, והכל לפי הענין והסוגיא.
והמענין שבחושן משפט דייקא מצינו כ"פ שמרן הש"ע נטה מכלליו הידועים, אם כי הם מועטים במספר, אבל זאת כאמור, כי הכל לפי הענין, ובהתחשב דעת רוב הראשונים (פעמים גם שלא הובאו בב"י, וזאת מטעם דהדעה הרווחת כוותיה אזלא.) ויש עוד להאריך בזה. ועוד חז"ל.