• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מהי דעת מרן על הופעה של אומן חושים, קוסם, טלפתיה, וכו'?

זה דעת הגרי"ש אלישיב זצ"ל
אבל בחזו"ע פורים התיר רק גוי שמסביר את הקסמים
ודעת השבט הלוי שהכל אסור
חוץ מזה, הייתי בהצגה לציבור החרדי בבנייני האומה ועשו קסמים שמעלימים אדם ברגע ומחזירים אותו ברגע וכד'
וכמה שניסיתי להבין איך זה עובד לא הצלחתי
מי התיר את זה?
כעת עברתי שוב על המכתב.

זה מזכיר לי מה ששמעתי על ה"ויואל משה" זצ"ל:

מאן דהוא ביקש תעודת כשרות לחנותו בממכר בשר.

ה"ויואל משה" סרב לכך.

אותו מאן דהוא שאל את ה"ויואל משה" זצ"ל אם יוכל לכתוב לו תעודה שהוא מוכר טרף.

ה"ויואל משה" התפלא; לשם מה אתה צריך תעודה לממכר טרפות?

המאן דהוא השיב; אנשים לא מביטים מה כתוב בתעודה, עצם זה שרואים שיש תעודה מה"ויואל משה"- זה מספיק לי ואפ' אם יכתב בתעודה שאני מוכר טרף.

אכן גם כאן, כעת הבטתי בדברים והנה:

מרן הראשל"צ בכלל לא כתב כאן תעודת כשרות.

זה יותר נראה שכאשר ניגש אליו שימי אילוזיני- אז הרב בחר לנהוג בתבונה ובחכמה...

אם יוכיחו על פניו- הדברים אינם עושים רושם.
אז כתב לו כמה מחמאות שהוא מתכוון להועיל למוסדות צדקה וחסד והנה כבר מרן אבא זצ"ל כתב בעניין הקסמים לאיסור...

ואינני בא לביישך כי יש לכך כף זכות מאותם שסברו שיש להראות חלק מהקסמים לכולם וידעו שהכל הוא מעשה של זריזות ידיים.

וכתוכחת מגולה אף סיים הרב את דבריו "והנני לברכו שלא תצא תקלה מתחת ידו"
 
והטעם להיתר בכל הנ"ל, הרחיב בזה בשו"ת רחשי לב ח"א (נראה לי שהמחבר הוא הרב נתנאל או משהו כזה. יצא לאור לפני כשנה בערך, ראיתי בבית הכנסת בביתר, והוא מלא בבקיאות)
המחבר הוא הרב נהוראי יוסף אוחנה.
זה בחלק א סימנים כה-כו.
 
חזור
חלק עליון