• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

דעת הראשל''צ שליט''א בעניין ביצה בחמין אם נהיית בשרית???

אם שמעת לא היית שואל, הוא הביא את ההליכות עולם הזה והוא אמר שחלק הבינו ככה ואז הקשו עליו..., והסביר בטוב טעם ודעת את ההליכות עולם...
את האמת, במחילה מכבודך חכם איציק, כתבת שורה שלמה אבל לא כתבת כלום
ושמא מקוצר המשיג ועומק המושג לא זכיתי להבין
 
אברך אחד פרסם סרטון להתיר, ופלא על חמיו שנותן לפרסם דברים כאלה
רק אציין שהמקור שלו בשו"ת הרי יהודה, שגם הוא כותב שחביריו לא הסכימו איתו.

לא נראה לי מה שהוא אומר. שיביא ראיה הפוכה מדין הרשב"א. איני יודע מה כתב הרי יהודה. ולשיטתו למה הרשב"א היה צריך לומר שיש נקבים בביצה. הרי רק אם היא מתפוצצת יש בעיה?! אני חולק על דבריו
 
לא נראה לי מה שהוא אומר. שיביא ראיה הפוכה מדין הרשב"א. איני יודע מה כתב הרי יהודה. ולשיטתו למה הרשב"א היה צריך לומר שיש נקבים בביצה. הרי רק אם היא מתפוצצת יש בעיה?! אני חולק על דבריו
הם אומרים שהרשב"א לא דיבר על שש שעות, ויש לחלק בין נקבי הקליפה למפוצצת, שזה מקבל טעם וזה מקבל ממשות. וכמ"ש האול"צ. רק שאין לזה מקור הגון.
ובאמת לא יודע למה אברך ממהר להוציא כזה סרטון בלי בסיס, ועוד חמיו סומך שתי ידיו עליו, ואומר שיגיד למרן שליט"א שלא שייך בזה הטעמים להמתנת שש שעות... באמת איך רבנו שליט"א לא חשב על זה.
 
אם שמעת לא היית שואל, הוא הביא את ההליכות עולם הזה והוא אמר שחלק הבינו ככה ואז הקשו עליו..., והסביר בטוב טעם ודעת את ההליכות עולם...
מחילה מכבודו לא מדובר על ההליכות עולם הזה:
יש הליכו"ע לעניין נט בר נט באוכלין שעליו דיבר מרן בשיעור וחילק בין לח ליבש,
ויש הליכות עולם לעניין נט בר נט בשעת בישול שחולק על החוו"ד וכן דעת רוב האחרונים ובזה אין שום טעות וכן עיקר להלכה!
 
דבר ראשון, יש להעריך שהוא מקבל את דעת גדולי הפוסקים וחזר בו מההיתר.
אבל אחר המחילה, הוא שואל מי מעיז לקום כנגדו, ואני הקטן מעיז קצת, כי הטענה שאף אחד מהפוסקים לא אסר את זה, איך הגיע לכזאת סברא, הם כותבים מפורש שלא לאכול עם חלב, אז מניין ההיתר שלא להחשיבו תבשיל של בשר?
 
כל המחלוקות בהלכה נובע מההשקפה וכגון יסוד מחלוקת בין מרן הרב עובדיה והרב משה לוי ועוד כמה אחר' האם הולכים לפי כללים בחז"ל או לפי מציאות מרן זצ"ל תמיד הלך אחר הכללים (וכן התיר להרוג כינים בשבת) לאומתו הרבה הלכו לפי המציאות (ולכן אסורו שהינם פרים ורבים) וכן זה הדרך שמא שגם לרב הרב בפיסקה זה מחמת הכללים (ועוד דוגמא לגבי קביעות סעודה על פת הבאה בכיסנין שלדעת הרב משה לוי (ברכ"ה חלק ב' הלכה מ' ועוד) שבמציאות קובעים על זה סעודות ואירועים אולם למרן זצ"ל הולכים לפי הכללים וכמו שהיה תמיד אומר מרן הרב יצחק (מהיכן לרב משה לומר זאת וכו') אלא הולכים לפי הכללים וכן זה הדרך...
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון