ב"ה
שלום וברכה,
מהתורה כל האיסור לאכול מאכלות אסורות, הוא רק אם אוכל אותם כדרך הנאתן,
ולכן מבואר בגמרא שהבולע איסור בלי ללעוס ולטעום אותו, אין בזה איסור מן התורה אבל אסור מדרבנן.
ועפ"ז ביארו הפוסקים, שתרופות שיש בהם דבר איסור, אם יש בהם טעם טוב, הרי הם באיסורם,
[וכמובן אם זה במקום חולי שיש בו חשש סכנה, יקח אותם אפילו אם יש בהם טעם טוב].
ואם אין בהם טעם טוב, אסורים מדרבנן, ולכן אדם בריא שנוטלן רק בשביל חיזוק כמו ויטמינים וכדומה לא יבלע מהם,
אבל אם הוא חולה, אפילו שאין בו סכנה, כיון שאין בהם טעם טוב, ועכ"פ אינו אוכל אותם אלא בולע, רשאי ליטול אותם, שבמקום חולי לא גזרו חכמים.
בברכה רבה