יאיר יחזקאל
Active member
שלום לרבנים,
נוכחתי הלילה בשמחה באחד מאולמות האירועים בארץ. לפני האירוע בעל השמחה עדכן אותי שכל המאכלים הינם בהשגחת בד"ץ יורה דעה.
כשהגעתי למקום שאלתי קרוב המוחזק בעיני לירא שמיים ות"ח, האם בירר אצל המשגיח באולם על טיב האוכלים והלה השיב לי, שאע"פ שהוא בירר וקיבל תשובות, דעת מרן זצ"ל שאין צריך לברר מטעם ספק ספיקא (וכיוון שעיקר כוונתו מולי היתה להראות את ידיעתו בהלכה או את חוסר ידיעתי- לא היה מוכן להרחיב בנושא ושלח אותי לעיין).
חזרתי כרגע לביתי ורציתי לבדוק זאת עפ"י האמצעיים העומדים לרשותי. וראיתי ביבי"א ושם בחלק ה' (יו"ד ס"ג) דן מרן בנוגע לאדם שאינו אוכל אלא בשר "חלק" והגיע למקום שבו יש ספק האם אכן הבשר הוא חלק והעלה להתיר מטעם ספק ספיקא- שמא הבשר חלק ושמא הלכה כדעת המכשירים אף שאינו כזה.
האם אכן לפי זה אין צורך לברר אצל המשגיח באולם, וכדברי אותו אדם שאמר לי כך? או שמא יש לחלק בנידונים?
תודה מראש.
נוכחתי הלילה בשמחה באחד מאולמות האירועים בארץ. לפני האירוע בעל השמחה עדכן אותי שכל המאכלים הינם בהשגחת בד"ץ יורה דעה.
כשהגעתי למקום שאלתי קרוב המוחזק בעיני לירא שמיים ות"ח, האם בירר אצל המשגיח באולם על טיב האוכלים והלה השיב לי, שאע"פ שהוא בירר וקיבל תשובות, דעת מרן זצ"ל שאין צריך לברר מטעם ספק ספיקא (וכיוון שעיקר כוונתו מולי היתה להראות את ידיעתו בהלכה או את חוסר ידיעתי- לא היה מוכן להרחיב בנושא ושלח אותי לעיין).
חזרתי כרגע לביתי ורציתי לבדוק זאת עפ"י האמצעיים העומדים לרשותי. וראיתי ביבי"א ושם בחלק ה' (יו"ד ס"ג) דן מרן בנוגע לאדם שאינו אוכל אלא בשר "חלק" והגיע למקום שבו יש ספק האם אכן הבשר הוא חלק והעלה להתיר מטעם ספק ספיקא- שמא הבשר חלק ושמא הלכה כדעת המכשירים אף שאינו כזה.
האם אכן לפי זה אין צורך לברר אצל המשגיח באולם, וכדברי אותו אדם שאמר לי כך? או שמא יש לחלק בנידונים?
תודה מראש.