• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

אדם הנמצא באולם אירועים, האם צריך לברר אצל המשגיח בטיב כשרות האוכלים?

שלום לרבנים,
נוכחתי הלילה בשמחה באחד מאולמות האירועים בארץ. לפני האירוע בעל השמחה עדכן אותי שכל המאכלים הינם בהשגחת בד"ץ יורה דעה.
כשהגעתי למקום שאלתי קרוב המוחזק בעיני לירא שמיים ות"ח, האם בירר אצל המשגיח באולם על טיב האוכלים והלה השיב לי, שאע"פ שהוא בירר וקיבל תשובות, דעת מרן זצ"ל שאין צריך לברר מטעם ספק ספיקא (וכיוון שעיקר כוונתו מולי היתה להראות את ידיעתו בהלכה או את חוסר ידיעתי- לא היה מוכן להרחיב בנושא ושלח אותי לעיין).

חזרתי כרגע לביתי ורציתי לבדוק זאת עפ"י האמצעיים העומדים לרשותי. וראיתי ביבי"א ושם בחלק ה' (יו"ד ס"ג) דן מרן בנוגע לאדם שאינו אוכל אלא בשר "חלק" והגיע למקום שבו יש ספק האם אכן הבשר הוא חלק והעלה להתיר מטעם ספק ספיקא- שמא הבשר חלק ושמא הלכה כדעת המכשירים אף שאינו כזה.

האם אכן לפי זה אין צורך לברר אצל המשגיח באולם, וכדברי אותו אדם שאמר לי כך? או שמא יש לחלק בנידונים?
תודה מראש.
 
בכלל ובמחילה זה דיון מצד אחר מצד עד אחד נאמן באיסורין ולא צריך להגיע לסוגיה הנזכרת. ולא מצאנו מעולם שלכל חנות עם כשרות שאתה נכנס אתה מבקש לדבר עם המשגיח ומאי שנא, וז"פ וברור.
 
לא הבנתי. איזו עדות יש כאן? בעל השמחה לא יודע באמת מה טיב הכשרות של האוכלים באירוע ואם אני סומך על בעל האולם שהזמין בשבילו בשר בכשרות מהודרת והוא נאמן עליי, אז שוב לא צריך תעודה..
לכאורה אני יכול לאכול בכל מקום שבעל הבית אומר לי שהבשר חלק אף אם אין שם תעודה.

(מחילה על הבורות).
 
לא.
בעל השמחה לא יודע באמת מה הובא. הוא שאמר לי שהכשרות מהודרת אבל לא כי הוא יודע אלא כי הוא ביקש זאת מבעל האולם.
 
נמצא שאני סומך על בעל האולם שהזמין את הבשרים. ולכן אני שואל, אם כך- מדוע אני צריך לראות תעודת כשרות כשאני מגיע לאכול במקום מסויים? אני יכול לשאול את בעה"ב הוא יודע מה הוא הזמין ועד אחד נאמן באיסורין..
 
נערך לאחרונה:
עכשיו הצלחת לבלבל אותי לגמרי
בעל השמחה איש ירא שמים עשה ארוע במקום כשר סגר עם בעל האולם על מהדרין וכו', יש משגיח שהכל בסדר זה הציור?
 
כן. אבל לא דיברתי עם המשגיח כדי להבין שהכל בסדר, זה עפ"י דברי בעל השמחה וחשבתי לומר שהוא לא יכול להעיד שהבשר בכשרות מהודרת כי הוא לא באמת יודע ואפה"כ אין צורך לברר עם המשגיח מטעם הספק ספקא הנ"ל (כי עד אחד נאמן באיסורין זה אחר בירור דווקא..)

אבל לפי מה שהרב אומר אין צורך להגיע לזה כי עפ"י דברי בעל השמחה אפשר לסמוך כיוון שעד אחד נאמן באיסורין?
 
עכשיו הצלחת לבלבל אותי לגמרי
בעל השמחה איש ירא שמים עשה ארוע במקום כשר סגר עם בעל האולם על מהדרין וכו', יש משגיח שהכל בסדר זה הציור?
ומדובר שבעל השמחה ורוב ככל המשפחה המורחבת אינם מקפידים על כשרות מהודרת בדר"כ.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון