ועשית ככל אשר יורוך! תורמים עכשיו למרכז למורשת מרן. לחצו כאן לתרומה.
זה לא מתיישב כלל שזה לא שייך לכתיבה וחתימה בספר של הצדיקים – הרי כותבים על מה שעשה השנה ולא על מה שעתיד לעשות בשנה הבאהנראה שהכוונה שמבקש מה' ית' שיזכה להיות צו"ח
מבקש שיכתב עם כל הדרגות של הצדיקיםמזה שכתוב "כותבנו בספר חיים טובים"
"כותבנו בספר צדיקים וחסידים"
"כותבנו בספר ישרים ותמימים" וכו'
מוכח שהכוונה שיזכה להיות כך ולא שאומר שהוא צדיק וחסיד וכו' ולא שחוזר על אותו דבר בכמה לשונות.
זה טעות כנ"ל.מוכח שהכוונה שיזכה להיות כך
מה זה משנה עם כתוב בפסוק או לא זה חוזר על אותו דבר במילים שונות ומה תענה על בחייכון וביומכון שבקדיש?הראייה שהבאת מקדיש לא במקום, משום ששם לכל מילה יש משמעות אחרת "שזבא" זה הצלה, ומה שחוזר אח"כ "ורווח והצלה" זה בגלל "רווח" ע"ש הפס' במגילה "רווח והצלה יעמוד ליהודים" וכו'
לכאורה התירוץ פשוט,צ"ב הנוסח הזה ממ"נ אם האדם צדיק יכתבוהו בספר צו"ח אך אם אינו מה תועיל תפילתו?
אשמח לשמוע
אז מה זה כותבנו בספר ישרים ותמימים?אנו מבקשים שימחל על חטאותינו וממילא נהיה צדיקים ונכתב בספר צדיקים.
אין תפילה יוצאה מידי פשוטהברם, מרן הבית יוסף בספר המגיד שאל את השאלה הזו "מה ההבדל בין בחייכון ל וביומכון?
וענה שחייכון זה השפע שיורד מלמעלה וביומכון זה הספירות וכו' ע"ש
צדיקים היינו שיצאו צדיקים בדינם. כך כותב הרמב"ן ז''ל .אז היה כותב "כותבנו בספר חיים"...
ומדוע אין קשה לך על כל תפילת יח', ג' פעמים ביום, בברכת על הצדיקים שאנו מבקשים "ותן חלקנו עמהם"צ"ב הנוסח הזה ממ"נ אם האדם צדיק יכתבוהו בספר צו"ח אך אם אינו מה תועיל תפילתו?
אשמח לשמוע
