נראה שהכוונה שמבקש מה' ית' שיזכה להיות צו"ח
זה לא מתיישב כלל שזה לא שייך לכתיבה וחתימה בספר של הצדיקים – הרי כותבים על מה שעשה השנה ולא על מה שעתיד לעשות בשנה הבאה
אלא התשובה
תלמוד בבלי במסכת ראש השנה דף טז עמוד ב
אמר רבי כרוספדאי אמר רבי יוחנן: שלשה ספרים נפתחין בראש השנה, אחד של רשעים גמורין, ואחד של צדיקים גמורין, ואחד של בינוניים.
צדיקים גמורין - נכתבין ונחתמין לאלתר לחיים, רשעים גמורין - נכתבין ונחתמין לאלתר למיתה, בינוניים - תלויין ועומדין מראש השנה ועד יום הכפורים. זכו - נכתבין לחיים, לא זכו - נכתבין למיתה. אמר רבי אבין: מאי קרא - ימחו מספר חיים ועם צדיקים אל יכתבו, ימחו מספר - זה ספרן של רשעים גמורין
, חיים - זה ספרן של צדיקים, ועם צדיקים אל יכתבו - זה ספרן של בינוניים.
הרי שכותבנו בספר צדיקים הכוונה שיכתוב אותנו בספר חיים
ולפי דעת הרמב"ן שחיים לאו דוקא רק חיים אלא כל הטובות בשם חיים והצרות בשם מיתה
יש הוספה לפירוש
ספרן של רשעים – נכתבין ונחתמין למיתה וצרות
ספרן של צדיקים – נכתבין ונחתמין לחיים טובים וברכות וישועות
כתוב אותנו עם הצדיקים מה שצריך לבוא על הצדיקים יבוא אלינו זאת אומרת כל הברכות שצריכות לבוא על הצדיקים יבואו גם עלינו
עוד פירוש לפי התוס' שם שנכתבין לחיים היינו לחיים בעוה"ב מבקש שגם הוא יכתב לחיים בעוה"ב עם הצדיקים