• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

כתיבה במחשב בחול המועד

אני מבין שבד''ת לא בטוח שדעת הרב שכדאי להחמיר
צריך לעיין באור תורה הנזכר (ניסן תשנ"ג סי' פ"ז), ולראות מה כתב בדיוק, ומאיזה כיון ראה להחמיר.
אני מצרף הנכתב באור תורה המצויין מהמקור נאמן חלק ג'.

הוא מאמר מהרב חנן קבלן שהביא דעת הגר"ע זצ"ל להתיר ודעת הרב שמלקיס לאסור וששאל לרבו הרב נאמן בעניין והשיב לו שלא מלאו ליבו להקל והביא ראיה והרב הכותב כתב לחלק ולסיכום בסוף דבריו העלה להקל בד"ת ולהחמיר במכתבים פרטיים ומזה שהרב מאזוז לא העיר עליו שם ואף ציין אליו בסתם במקור נאמן חלק ג' הנ"ל אולי מסכים לזה.
 

קבצים מצורפים

  • כתיבה בחול המועד במחשב אור תורה ניסן תשנ''ג סי' פז הרב חנן קפלן.pdf
    560.3 KB · צפיות: 10
נערך לאחרונה:
ראה יד בתשובה אגב תשובת הרב מוצפי שאף אם יש מכשיר הקלטה רשאי לכתוב את השיעור תורה ששומע כעת כי עליו ללמוד דבר חדש במקום לשכתב במוצאי החג ע''פי ביע אומר
ואם כן מה ירויח במה שיחמיר לא לכתוב אף אם לא ישכח הרי מפסיד זמן לימוד
ולכן מסתבר כמו יבי''א
 
חזור
חלק עליון