זיל בתר טעמא
Active member
בנוגע למה שאמר הראשל"צ שליט"א שלא דומה דין הריטב"א בחולין קו' לפרוז בן יומו שקרא לציבור מגילה ולא הרגיש טוב, והחליט לעזוב לירושלים לפני עמוד השחר.
לכאורה למה לא דומה? התקיים פה מעשה גמור של קריאת מגילה, ורק התנאי שישאר שם בעמוד השחר לא התקיים. אם כן, זה בדיוק כמו הריטב"א.
לא הצלחתי להבין דברי קודשו למה לא לדמות ביניהם?
לכאורה למה לא דומה? התקיים פה מעשה גמור של קריאת מגילה, ורק התנאי שישאר שם בעמוד השחר לא התקיים. אם כן, זה בדיוק כמו הריטב"א.
לא הצלחתי להבין דברי קודשו למה לא לדמות ביניהם?