• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

לא ליטול ידים

לא בשו"ע, בב"י (ד"ה וכתב) בסופו.
"הילכך נכון שלא לברך על נטילה לדבר שטיבולו במשקה ולדברי הכל אין דבר שטיבולו במשקה צריך נטילה אלא בעוד שהמשקה טופח עליו אבל אם נתנגב לא וכ"נ מדברי הכלבו ופשוט הוא"
וא''כ ליכא למשמע מיניה דעדיף לנגב, מלבד שהלשון נתנגב משמע שנתנגב מאליו.
 
יוצא אפוא לדעת מרן הגר"ע דעדיף להפסיד מצוה, מאשר לקיימה בלא ברכה
ויל"ע מ"ש מתפילין של ר"ת, ומצות עשה שהזמן גרמא לנשים, ועוד
ויש ליישב בכמה אופנים, ותן לחכם ויחכם עוד.
 
שמעתי מאחד מתלמידי חכם בן ציון זצוק''ל שכשהיה נצרך לפשוט הטלית אחר העמידה כגון לבית הכסא לא היה חוזר ולובש משום דעת מרן דס''ל דצריך לברך.
כ"כ באור לציון ח"ב עמ' רעט, וציין בהערות שם שכך היה נוהג הגאון רבי עזרא עטייה זצ"ל.
 
חזור
חלק עליון