• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

לא עושים ס"ס

א.א

Well-known member
ראיתי בחזו"ע שכתב שלא עושים ס"ס לכתחילה
וכזכורני שדעתו הרמה שעושים
אשמח לדעת
 

קבצים מצורפים

  • 1711884547198.png
    1711884547198.png
    87.2 KB · צפיות: 23
בילקו"י ח"א הנדפס ע"י מרן זצ"ל יראה הרואה שפעמים עושה מרן ס"ס בברכות, ופעמים נוקט שאין עושין ס"ס בברכות וצ"ב.
בשיעור השבועי בחודש חודשיים האחרונים הראש"ל שליט"א דיבר בענין זה, ואמר שיש חילוק אם המצוה דאורייתא או דרבנן. כך מונח בזכרוני.
 
השאלה פה היא לא אם עושים ספק ספיקא בברכות.
זה ידוע (ונידון בכמה מקומות בפורום) שבעיקרון לא עושים ס"ס בברכות אא"כ יש את דעת מרן (בצירוף רוב הפוסקים. וראה מה שנידון כאן), או שהמצווה שעליה מברכים היא מדאו'.
(אמנם גם בזה צ"ע, שהרי עושים ס"ס לברך ברכה אחרונה על המגילה, וכן לברך אשר נתן למי ששכח רצה, כמדומני ביבי"א ח"ו סי' כח, ועוד).
כאן השאלה היתה אם עושים ספק ספיקא לכתחילה. וזה מה שזכור לי שלדעת מרן כן עושים, וכמדומני שגם זה נידון בפורום.
 
ראיתי בחזו"ע שכתב שלא עושים ס"ס לכתחילה
וכזכורני שדעתו הרמה שעושים
אשמח לדעת
בזה מדובר שלא להכניס את עצמו לידי ספק ספיקא. שיודע שעלול להיות בעיה, ובכ"ז נכנס אליה, ואז עושה ס"ס.
וזה שונה מלעשות ס"ס, שאם הגיע למצב מסויים, מתיר ע"י ס"ס.
 
חזור
חלק עליון