• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

לא תקום ולא תטור

היה לי פעם מקרה כזה....
ראיתי מישהו שהניח את השקיות שלו על הכסא שלי בבית מדרש, לא הכרתי אותו, אבל כל הכסא שלי התלכלך בהמוןןן שמן כזה...
רציתי לזרוק לו את הכל על הרצפה.... בסוף הנחתי לו בצד בעדינות.
לאחר כמה זמן הוא לקח את השקיות, לא ראיתי אותו כלל.
וזה ספק האם יש פה לא תקום שהרי איני מכירו...
 
אפשר דוגמא
חיכיתי למעלית בקומת קרקע, אשה בקומה רביעית החזיקה הדלת פתוחה ושוחחה עם חברתה,
דפקתי על המעלית לרמז לה , נא לשחרר!!
ואז כשהגיע המעלית התחשק לי ללחוץ על כל המספרים שבמעלית,
וכך המעלית תעצור בכל קומה, ויקח כמה דקות עד שהמעלית תגיע אליה,
הנה לך נקמה מתוקה, כשאיני יודע בכלל במי אני נוקם!
 
לכאורה לא תקום זה "אתה לא עשית לי, אני לא יעשה לך" ולא תיטור זה "אע"פ שלא עשית לי , אני אעשה לך"
ולא לעשות מעשה נקמה בידיים ממש שלכאורה וודאי שאסור לא משנה מה עשו לך מדין גזל אולי וכדו'
 
ולא לעשות מעשה נקמה בידיים ממש שלכאורה וודאי שאסור לא משנה מה עשו לך מדין גזל אולי וכדו'
בחינוך מצוה רמ"א לכאורה משמע שגם כשעושה בידיים הוא בגדר לא תיקום, שכתב: "ונוהגת בכל מקום ובכל זמן בזכרים ונקבות, והעובר עליה וקבע בלבו לשנא חברו על שהרע לו עד שיגמלהו כרעתו עבר על לאו זה, ורעתו רבה כי הוא סבה לתקלה מרבה, אבל אין לוקין על זה הלאו, לפי שאין בו מעשה. וכלל זה יהיה בידך בכל מקום שנאמר לאו שאין בו מעשה, אין לוקין עליו, שאף על פי שעשה בו שום מעשה אינו לוקה עליו מפני כן, מכיון שאפשר לעבר על הלאו מבלי מעשה. ותזכר דבר זה בכלן, כי דבר ברור הוא, אין צורך לשנותו במקום אחר." ועיין.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון