• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לבישת קיטל

יתכן מאוד שהוא ת"ח גדול וכו', אבל חשוב להיזהר מהשיטה שלו בזמני היום, כי אין שום היתר לסמוך על שיטת ר"ת לקולא לפי אף אחד מפוסקי הספרדים, וגם לדעת מרן הרב עובדיה מעיקר הדין ההלכה כהגאונים.
רק חשוב להיזהר לא לסמוך כלל על לוחותיו לקולא.
גם בכניסת שבת צריך להיזהר עם הזמן שלו, כי הוא עושה הדלקת נרות בפלג של ר"ת ויש שבתות שזה ממש כמה דקות לפני שקיעת הגאונים.
 
הוא כותב במפורש בהקדמה, שח"ו להקל כרבינו תם, וזו לא המטרה כלל.
הוא אמר אצלינו בכולל (אחרי השיעור) שמרן זצוקל"ה העיר את רוחו לענין רבינו תם, פעם הוא היה מתנגד.
ואמר שמרן הראש"ל שליט"א חיזק אותו בזה. אך אין הכונה לקולא. ובכמה שבתות החורף, המוקדם ביותר הוא כ-11 דקות קודם השקיעה השניה של עתים לבינה. בדקתי עכשיו!]

מתוך אוצר החכמה (אך מי אמר שהוא כתב את הלוח, האם זה לא תלמיד שלו או משהו כזה?)
1759872922271.png
 
הוא כותב במפורש בהקדמה, שח"ו להקל כרבינו תם, וזו לא המטרה כלל.
הוא אמר אצלינו בכולל (אחרי השיעור) שמרן זצוקל"ה העיר את רוחו לענין רבינו תם, פעם הוא היה מתנגד.
ואמר שמרן הראש"ל שליט"א חיזק אותו בזה. אך אין הכונה לקולא. ובכמה שבתות החורף, המוקדם ביותר הוא כ-11 דקות קודם השקיעה השניה של עתים לבינה. בדקתי עכשיו!]

מתוך אוצר החכמה (אך מי אמר שהוא כתב את הלוח, האם זה לא תלמיד שלו או משהו כזה?)
הצג קובץ מצורף 38119
הוא כתב את הלוח.
הבעיה בכניסת שבת היא שאשה שיש הרבה נשים שיודעות שיש להם עוד 10 דקות אחרי זמן ההדלקה.
 
לחשב את זמן הדלקת נרות דקות בודדות לפני השקיעה, זה נקרא להקל כר''ת, ונפיק מיניה חורבא.
וגם להתעלם לגמרי מצה''כ לשיטת הגאונים זה קצת חוצפה והוצאת לעז על כל רבותינו בכל הדורות שנהגו אך ורק כהגאונים, אבל זה כבר נושא לאשכול בפנ''ע
וחוץ מזה חישוב כל שעות היום מעה''ש עד צה''כ דר''ת יוצא לקולא בזמנים שאחרי חצות, כי זה יותר מאוחר - כגון זמן מנחה קטנה, שעה עשירית, זמן תפילת מוסף לכתחילה ועוד.
וחוץ מזה, ממ''ש לעיל נראה דדוקא לענין שבת הוא מחמיר כהגאונים, אבל לכאו' יש מקום לטעות שהוא מיקל לענין מנחה והפס''ט ועוד, אינני יודע מה דעתו בזה למעשה, אבל יכול להיות שבגלל הלוח הנ''ל יקלו בזה, דלא כשום פוסק מרבני הספרדים.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון