Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
אפשר לברך עליה אך מעיקר הדין השואל שאל
והתשובה שמעיקר הדין מותר
ועל מים כגון שאין לו סוכריה עדיף לברך עליהם.
ועדיף אף אם תגיע לו סוכריה כמבוא' בהליכות ברכות לגבי ענין אחר שעדיף לברך על כל דבר ברכתו מאשר לפטור אותו והוכיח מהש''ע
ולגבי שאלתך יש נפקמ כגון שמתארח בשבע ברכות ויכול בין הנטילה לברך שהכל על הסוכריה בלי לעורר תשומת לב שאז רשאי מאשר אם באמצע הסעודה ויבינו שעושה כן לפטור הגלידה ויתחיל פולמוס וכיו''ב
ז''ל התשובה הנה בספר ילקו"י ברכות סי' קס"ו מבואר, שמעיקר הדין לדידן מותר אף לדבר בין הנטילה לברכת המוציא, ומ "מ טוב ונכון שלא לדבר כלל בין הנטילה להמוציא בין בחול בין בשבת, אולם אם יש צורך כנ" ל, מותר לברך שהכל על הסוכריה אף לכתחילה. ע''כ.
וזה לא חשיב צורך, ואם כבודו מדבר על עיקר הדין אז גם ללא צורך.
ולגבי שאלתך יש נפקמ כגון שמתארח בשבע ברכות ויכול בין הנטילה לברך שהכל על הסוכריה בלי לעורר תשומת לב שאז רשאי מאשר אם באמצע הסעודה ויבינו שעושה כן לפטור הגלידה ויתחיל פולמוס וכיו''ב
מועדים לשמחה א. האם כאשר עושים סילוק שלחן בסוכה מותר לשתות מים חוץ לסוכה שהרי כעת צריך לברך שהכל ונפשות? ואין לו מה שמקשר לברכת המזון שמחייב אותו סוכה .ב שאלה נוספת באור השבת כתב שרשאי לברך שהכל לאחר שנטל ידיו טרם המוציא לפטור השתיה על סוכריה האם יש סדר עדיופות בשהכל? למשל שיש ל כס מים סוכריה...
מועדים לשמחה א. האם כאשר עושים סילוק שלחן בסוכה מותר לשתות מים חוץ לסוכה שהרי כעת צריך לברך שהכל ונפשות? ואין לו מה שמקשר לברכת המזון שמחייב אותו סוכה .ב שאלה נוספת באור השבת כתב שרשאי לברך שהכל לאחר שנטל ידיו טרם המוציא לפטור השתיה על סוכריה האם יש סדר עדיופות בשהכל? למשל שיש ל כס מים סוכריה...
ומ"ש הרא"ש (שם) שיברך על המים קודם נטילה כלומר אבל לא בין נטילה להמוציא משום דהוי הפסק ולטעמיה אזיל שסובר דההיא דתיכף לנטילה ברכה (מב.) אף במים ראשונים היא כמו שנתבאר בסימן קס"ו. והגהות שכתבו בשם הר"ם שיברך קודם ברכת המוציא אפשר דסבר דההיא דתיכף לנטילה ברכה במים אחרונים דוקא היא או שהוא סובר דברכת המים כיון דצרכי סעודה היא לא הוי הפסק בין נטילה להמוציא. ובהגהות החדשות (שם) כתוב שמברך על המים קודם ברכת המוציא ונטילת ידים וכדברי הרא"ש וכן עיקר.
אולם עיין במכתב הראשל"צ דזה לא לדינא