• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

להחזיר צ'ונט/חמין אחרי שהורידו בבוקר מהפלאטה

א.א

Well-known member
שמעתי מי שאסר לפי דגם למתירים מיעוט רוטב היינו במצטמק ורע לו אבל במצטמק ויפה לו אסור וכאן חמין הוא מצטמק ויפה לו
האם יש מי שמתיר בזה
 
שמעתי מי שאסר לפי דגם למתירים מיעוט רוטב היינו במצטמק ורע לו
דבר שהוא מצטמק ורע לו מותר להחזיר גם בלח גמור.
אבל במצטמק ויפה לו אסור וכאן חמין הוא מצטמק ויפה לו
האם יש מי שמתיר בזה
זה אחד מהטעמים,
אבל יש עוד ג' טעמים כמדומני להקל.
 
שמעתי מי שאסר לפי דגם למתירים מיעוט רוטב היינו במצטמק ורע לו אבל במצטמק ויפה לו אסור וכאן חמין הוא מצטמק ויפה לו
האם יש מי שמתיר בזה


(בהערה למטה: והן עתה (שנת תשע"ד) בדברי בזה עם נכד מרן זיע"א, הוא ידי"נ הגרי"צ בהג"ר אברהם נר"ו, שח לישבזמנו כאשר דיבר עם זקנו מרן זיע"א בזה, ומרן הבין מדבריו שלמד ביבי"א שהנימוק העיקרי להיתר רוביבש הוא מטעם מצטמור"ל, תיכף העמידו בתוקף דלא היא, אלא העיקר מחמת שהמיעוט בטל וטפל, וכד'האג"ט ושו"ת הר צבי ודכוותייהו, ע"כ. והנאני שכיוונתי לאמת וכך הייתי סבור על אף שלפו"ר לא כןמשמע ביבי"א. וצ"ל שבראשית דבריו שביבי"א לא כתב אלא "מה שסבר מכבר להסביר" בטעם היתר זה(כמ"ש שם), שהוא מחמת דהוי מצטמק ורע לו, אולם כאשר שוב ישב על מדוכה זו, ראה לנכון שהטעם היותר עיקרי אינו אלא מחמת שהמיעוט בטל וטפל, וכמו שנבאר להלן בהרחבה, עפ"ד האג"ט וההר צביהמובאים ביבי"א ובחזו"ע שם, ודו"ק.)
 
חזור
חלק עליון