• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

להכניס כלי חמץ בשבת למקום המכור לגוי

הלכה צרופה

Well-known member
יש לדון אם מותר להכניס את שאריות החמץ לאחר סעודה שנייה לתוך מכירת החמץ, שהרי הקנין כבר חל בסמוך לשבת, ואם יתנה עמו שיחול הקנין בשבת יש שכתבו שעובר משום איסור קנין בשבת ?

ואף אם יש פתרון לסיים את כל האוכל ולא להשאיר כלום, השאלה תהיה בכלי החמץ (כגון סירים שישנם מאכלי חמץ שנדבקו לכלים) וקשה לנקות היטב בלי הדחה ובשבת אין להדיח כלים שלא לצורך שבת, האם באמת יהיה מותר להכניס לשם, או שמא יש בזה משום מקח וממכר בשבת

תודה רבה
 
שלום
לדעתי מחמת כן כדאי העצה לאכול הכל כשר לפסח ולהכין מאכלים כשרים לפסח ולאכול בחד פעמי וכו', ולזרוק השאריות שנשאר
 
אמרו לי שכתוב בילקו"י שמותר לאכול מהחמץ הנמכר לגוי, וא"כ גם את הנשאר מותר להחזיר לכאורה?
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון