• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הגעלת כלים, באיזה כלי?

ב"ה
לכבוד הרב שליט"א
שלום וישע רב
כאשר מגעילים כלי או עירוי מכ"ר, מה הדין האם הכלי שבתוכו או מתוכו מגעילים, בעינן שיהיה כשר לחג או לא.
אשמח למראי מקומות בסוגיא זו הלכה למעשה, והאם יש בזה פרטי דינים וחילוקים או שתשובה אחת היא בנין אב לכולם
יורנו המורה ושכרו כפול מן השמיים, פסח כשר ושמח
 
ב"ה
שלום וברכה,
אין צורך בכשר לפסח, העיקר שאין שם ממשות חמץ בשיעור שנותן טעם, (דהיינו שאין כנגדו שישים מהמים),
משום שהטעם הנפלט מן הכלים, הרי הוא נ"ט בר נ"ט דהתירא, ואם יש ממשות ויש במים שישים כנגדה, הרי היא בטלה בשישים מלפני פסח.
אלא שלכתחילה יש לנקות מכל ממשות חמץ, כדי שלא להגיע לביטול, לחוש למ"ד שבפסח חוזר וניעור אף בלח בלח,
אבל אין צורך להכשיר בליעת חמץ כלל ועיקר, משום נ"ט בר נ"ט, כאמור,
כמבואר בש"ע סי' תנב ס"א.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון