כמובן שמדובר רק למי שכבר מקפיד הוציא שבת כר"ת, מי שלא מקפיד ע"ז קודם שיקפיד על הוצאת השבת כר"ת ורוב הראשונים והגאונים והשו"ע, ואח"כ יהדר בהקדמת קבלת שבת.יש שיעור של הראש"ל בענין ואולי נכתב פה. אפשר להעלות את השרשור הזה או את שיעור הרב בנושא שמדבר ספיציפית על המנהג הרווח כסגולות שונות
אבל גם כשאתה לא מדליק 10 דקות קודם, אתה לא בפלג של ר''ת !ובפרט שבהקדמת ה10 דקות בשבתות רבות מפסיד שאינו בתוך פלג דר"ת, והוי ברכה לבטלה לר"ת וסיעתיה.
לא נכון.אבל גם כשאתה לא מדליק 10 דקות קודם, אתה לא בפלג של ר''ת !
לא הבנתי.לא נכון.
בשבתות בודדות בשנה הפלג של ר"ת בתוך ה20 דקות שקודם השקיעה. ומי שמדליקה 10 דקות לפני השקיעה, מרויחה את הפלג של ר"ת חוץ מ2 שבתות כמדומה.
איך הגעת לזה?לא הבנתי.
זמן פלג המנחה לדעת ר"ת הוא 3 דקות לפני השקיעה. (ואז יש לך כבר בעיה להדליק בגלל תוספת שבת)
פשוט. הרי זמן ר"ת הוא 72 דקות אחרי השקיעה שלנו, ופלג המנחה זה שעה ורבע קודם (75 דקות) מה שאומר ששעה ורבע קודם השקיעה של ר"ת זה 3 דקות קודם השקיעה שלנו.איך הגעת לזה?
יש לוח שנה, של ת"ח אחד מתל ציון שכתוב שם את זמן פלג המנחה של ר"ת, ובאף יום זה לא 3 דקות לפני השקיעה, הכי מוקדם זה 11 דקות לפני השקיעה.
צריך לחשב בשעות זמניות, והוא חישב לפי שעות זמניות וכך יצא.פשוט. הרי זמן ר"ת הוא 72 דקות אחרי השקיעה שלנו, ופלג המנחה זה שעה ורבע קודם (75 דקות) מה שאומר ששעה ורבע קודם השקיעה של ר"ת זה 3 דקות קודם השקיעה שלנו.
איך 3 דקות זמניות הגיעו ל-11 דקות?!צריך לחשב בשעות זמניות, והוא חישב לפי שעות זמניות וכך יצא.
לא מחשבים רק את ה3 דקות בשעות זמניות, אלא את כל ה72 דקות.איך 3 דקות זמניות הגיעו ל-11 דקות?!
זה יכול להיות בין 2.5 ל-3.5 דקות. (תלוי אם שעה זמנית היא 50 דקות, בחורף; או 70 דקות, בקיץ)
אז א"כ פלג המנחה יכול להגיע גם כ-10 דקות אחרי השקיעה שלנו בקיץ, ועד רבע שעה קודם השקיעה שלנו בחורף. עדיין לא 22 דקות לפני השקיעה, שזה הזמן שמדליקים נרות.לא מחשבים רק את ה3 דקות בשעות זמניות, אלא את כל ה72 דקות.
גם את זמן השקיעה של ר"ת מחשבים בשעות זמניות.אז א"כ פלג המנחה יכול להגיע גם כ-10 דקות אחרי השקיעה שלנו בקיץ, ועד רבע שעה קודם השקיעה שלנו בחורף. עדיין לא 22 דקות לפני השקיעה, שזה הזמן שמדליקים נרות.
מה הפירוש? הכל בשעות זמניות...גם את זמן השקיעה של ר"ת מחשבים בשעות זמניות.