כמובן שמדובר רק למי שכבר מקפיד הוציא שבת כר"ת, מי שלא מקפיד ע"ז קודם שיקפיד על הוצאת השבת כר"ת ורוב הראשונים והגאונים והשו"ע, ואח"כ יהדר בהקדמת קבלת שבת.
וכמובן רק אם זה לא גורם ללחץ בבית עם האשה וכו'.
ובפרט שבהקדמת ה10 דקות בשבתות רבות מפסיד שאינו בתוך פלג דר"ת, והוי ברכה לבטלה לר"ת וסיעתיה.
פשוט. הרי זמן ר"ת הוא 72 דקות אחרי השקיעה שלנו, ופלג המנחה זה שעה ורבע קודם (75 דקות) מה שאומר ששעה ורבע קודם השקיעה של ר"ת זה 3 דקות קודם השקיעה שלנו.
פשוט. הרי זמן ר"ת הוא 72 דקות אחרי השקיעה שלנו, ופלג המנחה זה שעה ורבע קודם (75 דקות) מה שאומר ששעה ורבע קודם השקיעה של ר"ת זה 3 דקות קודם השקיעה שלנו.
אז א"כ פלג המנחה יכול להגיע גם כ-10 דקות אחרי השקיעה שלנו בקיץ, ועד רבע שעה קודם השקיעה שלנו בחורף. עדיין לא 22 דקות לפני השקיעה, שזה הזמן שמדליקים נרות.
כלומר, אתה צודק שיש פעמים שאפשר להדליק אחר פלג במנחה לשיטת ר"ת, אבל כמו שטען @יהודה ל גם אם אתה לא מקדים 10 דקות ומדליק בזמן הרשום בלוח, זה לא בזמן של ר"ת. (גם לטענתך וכפי שכתבת מקודם שזה עד 11 דקות לפני השקיעה, ואנחנו מדליקים 22 דקות לפני השקיעה).
אז א"כ פלג המנחה יכול להגיע גם כ-10 דקות אחרי השקיעה שלנו בקיץ, ועד רבע שעה קודם השקיעה שלנו בחורף. עדיין לא 22 דקות לפני השקיעה, שזה הזמן שמדליקים נרות.
מה הפירוש? הכל בשעות זמניות...
אם הזריחה בשעה 7 והנץ בשעה 5, הרי שכל שעה זמנית היא 50 דקות, וממילא 72 דקות זמניות זה כשישים דקות שלנו, ואם תוריד שעה ורבע של הפלג אתה מגיע לרבע שעה לפני השקיעה שלנו.
וכבר כתבת לעיל בשם אותו כותב לוח שזה מגיע ל-11 דקות, אבל לעולם זה לא יגיע ל-22 דקות, מה שאומר שכמו שטענו למעלה, שגם אם לא תקדים 10 דקות, בכל זאת אף פעם לא תדליק אחר זמן פלג המנחה של ר"ת.