אשה שמדליקה נרות שבת אחר פלג המנחה וקודם חצי שעה מהשקיעה, צריכה לקבל שבת בהדלקתה כדי שיהיה ניכר שמדליקה את הנרות לכבוד שבת, ולא יועיל תנאי כמו שמועיל בכדי שתוכל לעשות מלאכה כשמדליקה בחצי שעה הסמוכה לשקיעה.
אעפ"כ כתוב בילקו"י (סי' רס"ג סעיף ס"ז) שאם עשתה כן וקיבלה שבת יכולה לנסוע עם בעלה לצורך מסויים, והיינו שבעלה פותח את הדלת והוא נוהג וכו', ומשמע שזו לא קבלת שבת באופן גמור.
השאלה היא, האם אשה שהדליקה נרות כשעה קודם השקיעה וקיבלה שבת, האם יכולה ללכת אח"כ לבית הכנסת עם מטריה או לא. הרי לכאו' לא שייך לאסור מצד עובדין דחול.
אעפ"כ כתוב בילקו"י (סי' רס"ג סעיף ס"ז) שאם עשתה כן וקיבלה שבת יכולה לנסוע עם בעלה לצורך מסויים, והיינו שבעלה פותח את הדלת והוא נוהג וכו', ומשמע שזו לא קבלת שבת באופן גמור.
השאלה היא, האם אשה שהדליקה נרות כשעה קודם השקיעה וקיבלה שבת, האם יכולה ללכת אח"כ לבית הכנסת עם מטריה או לא. הרי לכאו' לא שייך לאסור מצד עובדין דחול.