ראה במצורף - מתוך אוצר דינים לאישה ולבת.
אישה חייבת בתפילה אחת ביום, והיא רשאית להתפלל גם מנחה וערבית. משום מה יש שעושים מזה עסק, לאישה תפילת שמונה עשרה בדיוק חמש דקות, וביחד זה 10 דקות. לעניות דעתי היא יכולה למצוא פנאי ל10 דק' ביום מנסיון, הרי לחצי שעה או שעה לדבר בטלפון עם חברה יש לה הרבה זמן... מי שחשוב לה מוצאת זמן. וכן היא יכולה גם לברך על פירות ומגדנות אך זה מאוד קשה כי חסר עוד 19 כפול 2 תפילות שזה יחד 38 ברכות, וקשה להגיע לזה ע"י פירות ומגדנות, שלא יהיה ברכות לבטלה.
ומותר לבעל לתת לאשתו לדבר עם בורא עולם בתפילת שמונה עשרה ולהשגיח על הילדים כמה דקות. הברכות הן בסך הכל שפע שהבן אדם משפיע על עצמו, בנוסף לכך שזה חובה גם לאישה כפי שכותב מרן הרב עובדיה בהליכות עולם ח"א עמ' נט.
ומצורף מה שכתב הרב יצחק לוי רב העיר נשר שליט"א לגבי הטלפון... מתוך עלון באר יצחק. וזה לשונו:
מישהו שאל אותי: אם אשה חייבת במאה ברכות או לא חייבת? האמת שיש בזה בעיה, כי מילא אנחנו הגברים מתפללים שלש תפלות ביום, ויש לנו ברכות השחר וברכות קריאת שמע, ואנחנו מגיעים ל-100 ברכות, אבל אשה איך תגיע ל-100 ברכות?! ואכן הרב שבט הלוי (ח"ה סימן כג) פטר את הנשים ממאה ברכות, כי הוא דייק ממה שכתב מרן הבית יוסף (סימן מו( את החשבון של מאה ברכות בשבת ותעניות, ומדוע לא כתב דבר שיש בכל יום לגבי נשים, אלא ודאי שנשים פטורות, כי אילו היו חייבות היה צריך לכתוב בפירוש. אבל מרן ע"ה בהליכות עולם (ח"א עמוד נט) אומר להיפך: אילו היו פטורות, מרן היה צריך לכתוב בפירוש, שהרי יש לנו כלל: מצות עשה שהזמן גרמא נשים פטורות, וכל שאין הזמן גרמא חייבות כמבואר בגמרא (קידושין כט.), ומאה ברכות היא מצוה שאין הזמן גרמא, שהרי חייבים בה כל השנה, בחול ובשבת וביום הכפורים.
אבל שאל אותי אותו אברך: איך היא תגיע ל-100 ברכות? אמרתי לו: מה הבעיה, תתפלל שלש תפלות ביום, וכבר הרויחה 57 ברכות. 20 ברכות ברכות של ברכות השחר וזה כבר 77. אם תאכל שלש ארוחות ביום, בכל ארוחה יש 6 ברכות ויחד 18 וזה כבר 95. חסר 5 ברכות שיכולה להשלים בקלות, פה שירותים, פה שהכל, פה בורא נפשות, פה עצי בשמים... אמר לי: אבל איפה יש לה זמן? אמרתי לו: תבקש את הפירוט שיחות בסוף החודש ותראה כמה זמן... לעשות שיחות עם החברות שלה יש לה זמן, ולעשות שיחה עם בורא עולם אין לה זמן?!...
הלא גם כאשר אנחנו אומרים לאשה שלש תפלות, זו לא תפלה שלנו בצבור עם חזרה, אלא בסך הכל 4.5 דקות לכל תפלה, וגם לא צריכה לומר תחנון, וכמו שכתבו בספר מחזה אליהו (סימן כ אות א) ועוד אחרונים. להבדיל, בבית אבלים לא אומרים תחנון, בשביל לעורר את הדינים, ואם כן אשה שהיא כולה דין כמו שכתוב בזוהר הקדוש (פרשת נח, דף ע). רק זה מה שחסר לנו, שיגידו עלינו תחנון, ויעוררו עלינו מידת הדין... על כל פנים, כמו שאמרנו, אשה לא חייבת בשלש תפלות ביום, אבל אם היא רוצה לקיים את הפסק של מרן ע"ה, שאשה חייבת במאה ברכות, אדרבה, אשריה ואשרי חלקה, שתתפלל שלש תפלות. לא צריך לחייב אותן, אלא רק לעודד אותן להתפלל שלש תפלות ביום. יתחיל אתה עם שבת, כי אין לה אפילו טלפון לפטפט, וכל היום שלה פנוי, וכך תתפלל ארבע תפלות עם מוסף, וגם ביום חול יציע לה להתחזק בענין. רבותינו אומרים, כי מאה ברכות ביום מוריד הרבה שפע לעם ישראל, ומבטל הרבה גזירות ומגיפות ואסונות מעל עם ישראל, ולכן זה דבר טוב לעודד אותן לזה, וכך תקבל על עצמה את הדבר הזה בלי נדר, ותעשה את זה כאשר זה לא בא על חשבון הבית, ולא על חשבון הארוחות של הילדים.