• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לוח מאה ברכות בעיצוב מרהיב

מצורף דף מעוצב ובו פירוט כיצד ניתן להגיע ל-100 ברכות ביום חול, שבת, ראש השנה וכיפור, לאיש ולאשה.
ניתן להדפיס ולהפיץ לזיכוי הרבים!

* לתגובות, הארות וחומרים נוספים, ניתן לפנות למייל: ozarot101@gmail.com
 

קבצים מצורפים

  • מאה ברכות לאשה 1.pdf
    7.5 MB · צפיות: 42
  • מאה ברכות לאשה 2.pdf
    6.9 MB · צפיות: 23
  • מאה ברכות לאיש 1.pdf
    7.2 MB · צפיות: 74
  • מאה ברכות לאיש 2.pdf
    7.5 MB · צפיות: 43
במחילה אבל הלוח מתאים רק לאשה רוקה
אבל נשואה אמא לילדים הדבר לא שייך כלל [מנסיון !!]
הרי פטרו אותה ממצוות עשה שהזמן גרמא כדי שתהא פניוה לבעלה וילדיה
אז איך שייך לחייבה להתפלל 3 תפילות??
אין פיתרון רק מה שמרן שליט'א אמר שתאמר כמה פעמים את תפילת "אין כאלוקינו".
 
במחילה אבל הלוח מתאים רק לאשה רוקה
אבל נשואה אמא לילדים הדבר לא שייך כלל [מנסיון !!]
הרי פטרו אותה ממצוות עשה שהזמן גרמא כדי שתהא פניוה לבעלה וילדיה
אז איך שייך לחייבה להתפלל 3 תפילות??
אין פיתרון רק מה שמרן שליט'א אמר שתאמר כמה פעמים את תפילת "אין כאלוקינו".
כמובן ניתן גם בברכות על פירות ומגדנות כמבואר בחזו"ע
 
ראה במצורף - מתוך אוצר דינים לאישה ולבת.
1728168429457.png
אישה חייבת בתפילה אחת ביום, והיא רשאית להתפלל גם מנחה וערבית. משום מה יש שעושים מזה עסק, לאישה תפילת שמונה עשרה בדיוק חמש דקות, וביחד זה 10 דקות. לעניות דעתי היא יכולה למצוא פנאי ל10 דק' ביום מנסיון, הרי לחצי שעה או שעה לדבר בטלפון עם חברה יש לה הרבה זמן... מי שחשוב לה מוצאת זמן. וכן היא יכולה גם לברך על פירות ומגדנות אך זה מאוד קשה כי חסר עוד 19 כפול 2 תפילות שזה יחד 38 ברכות, וקשה להגיע לזה ע"י פירות ומגדנות, שלא יהיה ברכות לבטלה.
ומותר לבעל לתת לאשתו לדבר עם בורא עולם בתפילת שמונה עשרה ולהשגיח על הילדים כמה דקות. הברכות הן בסך הכל שפע שהבן אדם משפיע על עצמו, בנוסף לכך שזה חובה גם לאישה כפי שכותב מרן הרב עובדיה בהליכות עולם ח"א עמ' נט.

ומצורף מה שכתב הרב יצחק לוי רב העיר נשר שליט"א לגבי הטלפון... מתוך עלון באר יצחק. וזה לשונו:
מישהו שאל אותי: אם אשה חייבת במאה ברכות או לא חייבת? האמת שיש בזה בעיה, כי מילא אנחנו הגברים מתפללים שלש תפלות ביום, ויש לנו ברכות השחר וברכות קריאת שמע, ואנחנו מגיעים ל-100 ברכות, אבל אשה איך תגיע ל-100 ברכות?! ואכן הרב שבט הלוי (ח"ה סימן כג) פטר את הנשים ממאה ברכות, כי הוא דייק ממה שכתב מרן הבית יוסף (סימן מו( את החשבון של מאה ברכות בשבת ותעניות, ומדוע לא כתב דבר שיש בכל יום לגבי נשים, אלא ודאי שנשים פטורות, כי אילו היו חייבות היה צריך לכתוב בפירוש. אבל מרן ע"ה בהליכות עולם (ח"א עמוד נט) אומר להיפך: אילו היו פטורות, מרן היה צריך לכתוב בפירוש, שהרי יש לנו כלל: מצות עשה שהזמן גרמא נשים פטורות, וכל שאין הזמן גרמא חייבות כמבואר בגמרא (קידושין כט.), ומאה ברכות היא מצוה שאין הזמן גרמא, שהרי חייבים בה כל השנה, בחול ובשבת וביום הכפורים.
אבל שאל אותי אותו אברך: איך היא תגיע ל-100 ברכות? אמרתי לו: מה הבעיה, תתפלל שלש תפלות ביום, וכבר הרויחה 57 ברכות. 20 ברכות ברכות של ברכות השחר וזה כבר 77. אם תאכל שלש ארוחות ביום, בכל ארוחה יש 6 ברכות ויחד 18 וזה כבר 95. חסר 5 ברכות שיכולה להשלים בקלות, פה שירותים, פה שהכל, פה בורא נפשות, פה עצי בשמים... אמר לי: אבל איפה יש לה זמן? אמרתי לו: תבקש את הפירוט שיחות בסוף החודש ותראה כמה זמן... לעשות שיחות עם החברות שלה יש לה זמן, ולעשות שיחה עם בורא עולם אין לה זמן?!...
הלא גם כאשר אנחנו אומרים לאשה שלש תפלות, זו לא תפלה שלנו בצבור עם חזרה, אלא בסך הכל 4.5 דקות לכל תפלה, וגם לא צריכה לומר תחנון, וכמו שכתבו בספר מחזה אליהו (סימן כ אות א) ועוד אחרונים. להבדיל, בבית אבלים לא אומרים תחנון, בשביל לעורר את הדינים, ואם כן אשה שהיא כולה דין כמו שכתוב בזוהר הקדוש (פרשת נח, דף ע). רק זה מה שחסר לנו, שיגידו עלינו תחנון, ויעוררו עלינו מידת הדין... על כל פנים, כמו שאמרנו, אשה לא חייבת בשלש תפלות ביום, אבל אם היא רוצה לקיים את הפסק של מרן ע"ה, שאשה חייבת במאה ברכות, אדרבה, אשריה ואשרי חלקה, שתתפלל שלש תפלות. לא צריך לחייב אותן, אלא רק לעודד אותן להתפלל שלש תפלות ביום. יתחיל אתה עם שבת, כי אין לה אפילו טלפון לפטפט, וכל היום שלה פנוי, וכך תתפלל ארבע תפלות עם מוסף, וגם ביום חול יציע לה להתחזק בענין. רבותינו אומרים, כי מאה ברכות ביום מוריד הרבה שפע לעם ישראל, ומבטל הרבה גזירות ומגיפות ואסונות מעל עם ישראל, ולכן זה דבר טוב לעודד אותן לזה, וכך תקבל על עצמה את הדבר הזה בלי נדר, ותעשה את זה כאשר זה לא בא על חשבון הבית, ולא על חשבון הארוחות של הילדים.
 
היא יכולה למצוא פנאי ל10 דק'
מדוע אם כן פטרו אותם מכל מצוות עשה שהזמן גרמא?
כמה זמן לוקח ק'ש ? ולולב? וכן כל המצוות שהתורה פטרה לוקח פחות זמן מתפילה.
זאת ועוד שהרי מצוות עשה שהזמן גרמא מגיעות פעם ב ואעפ'כ פטרום אז תפילה שזה כל יום לא כ'ש שיפטרום?
ויש בזה קצת מן התימה לומר את לא חייבת להתפלל [מדין תפילה] אבל את חייבת להתפלל [מדין 100 ברכות]..
 
במחילה אבל הלוח מתאים רק לאשה רוקה
אבל נשואה אמא לילדים הדבר לא שייך כלל [מנסיון !!]
מאיזה ניסיון בדיוק?
שאין לה זמן או שאין לה כח?!
אני לא חושב שיש אשה בעולם שאין לה 10 דקות בכדי לקיים מצווה שהיא חייבת בה כמו שאר החיובים.
מי שרוצה לדקדק בהלכה צריך להתאמץ...
חוץ מזה, שיכולה להתפלל מנחה לפני שהילדים חוזרים ממוסדות הלימוד, וערבית אחרי שהולכים לישון.
אבל גם בלאו הכי, אין שום בעיה טכנית לעשות את זה. רק שאין לה כח... זה לא סיבה להיפטר ממצוות, כי גם לגברים יכול להיות שאין כח לקום לסליחות או לשחרית וכד'.
אז איך שייך לחייבה להתפלל 3 תפילות??
אף אחד לא "חייבה" להתפלל ג' תפילות.
זה רק היכי תימצי בכדי להגיע ל-100 ברכות.
כמו שלא "חייבו" את הגבר להריח 30 פעמים בשמים ביום כיפור, אבל גם לך פשוט שאין פטור ביום כיפור מלברך 100 ברכות.
למה השו"ע לא כתב שהחיוב של מאה ברכות הוא חוץ מיוה"כ?! כי גם ביוה"כ חייבים בכך!
ואע"פ שא"א להגיע בדרך רגילה, אין זה פוטר אותו, אלא צריך להשתדל בדרכים אחרות. ואף אחד לא חייב אותו ללכת 20 פעם לשירותים או לברך 20 פעם על בשמים, אבל זה מה שצריך לעשות בכדי לקיים את החיוב האחר שיש לו.
כך גם אשה, שאמנם לא חייבו אותה להתפלל, אבל עדיין חייבו אותה במאה ברכות, והדרך שתגיע לכך זה כבר משהו נפרד, והעצה הייעוצה היא שתתפלל ג' תפילות, אבל בוודאי שאין לה חיוב לכך.
ואה"נ, יכולה גם במקום זה לברך על הבשמים ושאר ברכות הנהנין בבוקר ובצהריים ובערב, אבל יותר פשוט להשקיע 5-10 דקות ולהרוויח תפילה.
 
מאיזה ניסיון בדיוק?
שאין לה זמן או שאין לה כח?!
אני לא חושב שיש אשה בעולם שאין לה 10 דקות בכדי לקיים מצווה שהיא חייבת בה כמו שאר החיובים.
מי שרוצה לדקדק בהלכה צריך להתאמץ...
חוץ מזה, שיכולה להתפלל מנחה לפני שהילדים חוזרים ממוסדות הלימוד, וערבית אחרי שהולכים לישון.
אבל גם בלאו הכי, אין שום בעיה טכנית לעשות את זה. רק שאין לה כח... זה לא סיבה להיפטר ממצוות, כי גם לגברים יכול להיות שאין כח לקום לסליחות או לשחרית וכד'.

אף אחד לא "חייבה" להתפלל ג' תפילות.
זה רק היכי תימצי בכדי להגיע ל-100 ברכות.
כמו שלא "חייבו" את הגבר להריח 30 פעמים בשמים ביום כיפור, אבל גם לך פשוט שאין פטור ביום כיפור מלברך 100 ברכות.
למה השו"ע לא כתב שהחיוב של מאה ברכות הוא חוץ מיוה"כ?! כי גם ביוה"כ חייבים בכך!
ואע"פ שא"א להגיע בדרך רגילה, אין זה פוטר אותו, אלא צריך להשתדל בדרכים אחרות. ואף אחד לא חייב אותו ללכת 20 פעם לשירותים או לברך 20 פעם על בשמים, אבל זה מה שצריך לעשות בכדי לקיים את החיוב האחר שיש לו.
כך גם אשה, שאמנם לא חייבו אותה להתפלל, אבל עדיין חייבו אותה במאה ברכות, והדרך שתגיע לכך זה כבר משהו נפרד, והעצה הייעוצה היא שתתפלל ג' תפילות, אבל בוודאי שאין לה חיוב לכך.
ואה"נ, יכולה גם במקום זה לברך על הבשמים ושאר ברכות הנהנין בבוקר ובצהריים ובערב, אבל יותר פשוט להשקיע 5-10 דקות ולהרוויח תפילה.
הרב בנימין שליט'א
על העיקר לא ענית
אם התורה פטרה אותה ממצוות שממש לא לוקחות הרבה זמן כמו שופר ולולב וכו' ובפרט שזה פעם בשנה
אז מה ההגיון לחייבה כל יום !! בדבר שלוקח הרבה יותר זמן ממצוות שהתורה פטרה??!!
 
הרב בנימין שליט'א
על העיקר לא ענית
אם התורה פטרה אותה ממצוות שממש לא לוקחות הרבה זמן כמו שופר ולולב וכו' ובפרט שזה פעם בשנה
אז מה ההגיון לחייבה כל יום !! בדבר שלוקח הרבה יותר זמן ממצוות שהתורה פטרה??!!
עניתי שאף אחד לא חייבה להתפלל.
רק שאם רוצה לקיים את החיוב של מאה ברכות, יכולה לאכול יותר מהרגיל, או להריח בשמים, או להתפלל תפילות.
והאפשרות הנוחה ביותר זה להתפלל במשך 10 דקות, מאשר להסתובב כל היום עם אוכל ובשמים.
מה שנכתב ג' תפילות, זה לא שהיא חייבת וכך תגיע, אלא עצה איך תגיע בקלות למאה ברכות.
 
הרב בנימין שליט'א
על העיקר לא ענית
אם התורה פטרה אותה ממצוות שממש לא לוקחות הרבה זמן כמו שופר ולולב וכו' ובפרט שזה פעם בשנה
אז מה ההגיון לחייבה כל יום !! בדבר שלוקח הרבה יותר זמן ממצוות שהתורה פטרה??!!
גם לעשות הפסק טהרה לוקח זמן
יש דברים שצריך לעשות
 
ומצורף מה שכתב הרב יצחק לוי רב העיר נשר שליט"א לגבי הטלפון... מתוך עלון באר יצחק. וזה לשונו:
מישהו שאל אותי: אם אשה חייבת במאה ברכות או לא חייבת? האמת שיש בזה בעיה, כי מילא אנחנו הגברים מתפללים שלש תפלות ביום, ויש לנו ברכות השחר וברכות קריאת שמע, ואנחנו מגיעים ל-100 ברכות, אבל אשה איך תגיע ל-100 ברכות?! ואכן הרב שבט הלוי (ח"ה סימן כג) פטר את הנשים ממאה ברכות, כי הוא דייק ממה שכתב מרן הבית יוסף (סימן מו( את החשבון של מאה ברכות בשבת ותעניות, ומדוע לא כתב דבר שיש בכל יום לגבי נשים, אלא ודאי שנשים פטורות, כי אילו היו חייבות היה צריך לכתוב בפירוש. אבל מרן ע"ה בהליכות עולם (ח"א עמוד נט) אומר להיפך: אילו היו פטורות, מרן היה צריך לכתוב בפירוש, שהרי יש לנו כלל: מצות עשה שהזמן גרמא נשים פטורות, וכל שאין הזמן גרמא חייבות כמבואר בגמרא (קידושין כט.), ומאה ברכות היא מצוה שאין הזמן גרמא, שהרי חייבים בה כל השנה, בחול ובשבת וביום הכפורים.
אבל שאל אותי אותו אברך: איך היא תגיע ל-100 ברכות? אמרתי לו: מה הבעיה, תתפלל שלש תפלות ביום, וכבר הרויחה 57 ברכות. 20 ברכות ברכות של ברכות השחר וזה כבר 77. אם תאכל שלש ארוחות ביום, בכל ארוחה יש 6 ברכות ויחד 18 וזה כבר 95. חסר 5 ברכות שיכולה להשלים בקלות, פה שירותים, פה שהכל, פה בורא נפשות, פה עצי בשמים... אמר לי: אבל איפה יש לה זמן? אמרתי לו: תבקש את הפירוט שיחות בסוף החודש ותראה כמה זמן... לעשות שיחות עם החברות שלה יש לה זמן, ולעשות שיחה עם בורא עולם אין לה זמן?!...
הלא גם כאשר אנחנו אומרים לאשה שלש תפלות, זו לא תפלה שלנו בצבור עם חזרה, אלא בסך הכל 4.5 דקות לכל תפלה, וגם לא צריכה לומר תחנון, וכמו שכתבו בספר מחזה אליהו (סימן כ אות א) ועוד אחרונים. להבדיל, בבית אבלים לא אומרים תחנון, בשביל לעורר את הדינים, ואם כן אשה שהיא כולה דין כמו שכתוב בזוהר הקדוש (פרשת נח, דף ע). רק זה מה שחסר לנו, שיגידו עלינו תחנון, ויעוררו עלינו מידת הדין... על כל פנים, כמו שאמרנו, אשה לא חייבת בשלש תפלות ביום, אבל אם היא רוצה לקיים את הפסק של מרן ע"ה, שאשה חייבת במאה ברכות, אדרבה, אשריה ואשרי חלקה, שתתפלל שלש תפלות. לא צריך לחייב אותן, אלא רק לעודד אותן להתפלל שלש תפלות ביום. יתחיל אתה עם שבת, כי אין לה אפילו טלפון לפטפט, וכל היום שלה פנוי, וכך תתפלל ארבע תפלות עם מוסף, וגם ביום חול יציע לה להתחזק בענין. רבותינו אומרים, כי מאה ברכות ביום מוריד הרבה שפע לעם ישראל, ומבטל הרבה גזירות ומגיפות ואסונות מעל עם ישראל, ולכן זה דבר טוב לעודד אותן לזה, וכך תקבל על עצמה את הדבר הזה בלי נדר, ותעשה את זה כאשר זה לא בא על חשבון הבית, ולא על חשבון הארוחות של הילדים.
אגב, הבאתי זאת כאן.
 
יש גם את העיצה שמרן הראש"ל אמר- לאמר את:

אֵין כֵּאלֹהֵינוּ, אֵין כַּאדוֹנֵנוּ, אֵין כְּמַלְכֵּנוּ, אֵין כְּמוֹשִׁיעֵנוּ: מִי כֵאלֹהֵינוּ, מִי כַאדוֹנֵנוּ, מִי כְמַלְכֵּנוּ, מִי כְמוֹשִׁיעֵנוּ: נוֹדֶה לֵאלֹהֵינוּ, נוֹדֶה לַאדוֹנֵנוּ, נוֹדֶה לְמַלְכֵּנוּ, נוֹדֶה לְמוֹשִׁיעֵנוּ: בָּרוּךְ אֱלֹהֵינוּ, בָּרוּךְ אֲדוֹנֵנוּ, בָּרוּךְ מַלְכֵּנוּ, בָּרוּךְ מוֹשִׁיעֵנוּ: אַתָּה הוּא אֱלֹהֵינוּ, אַתָּה הוּא אֲדוֹנֵנוּ, אַתָּה הוּא מַלְכֵּנוּ, אַתָּה הוּא מוֹשִׁיעֵנוּ אַתָּה תוֹשִׁיעֵנוּ: אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן, כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ, כִּי בָא מוֹעֵד:

וכך ניתן להרויח עוד 20 ברכות
 
יש גם את העיצה שמרן הראש"ל אמר- לאמר את:

אֵין כֵּאלֹהֵינוּ, אֵין כַּאדוֹנֵנוּ, אֵין כְּמַלְכֵּנוּ, אֵין כְּמוֹשִׁיעֵנוּ: מִי כֵאלֹהֵינוּ, מִי כַאדוֹנֵנוּ, מִי כְמַלְכֵּנוּ, מִי כְמוֹשִׁיעֵנוּ: נוֹדֶה לֵאלֹהֵינוּ, נוֹדֶה לַאדוֹנֵנוּ, נוֹדֶה לְמַלְכֵּנוּ, נוֹדֶה לְמוֹשִׁיעֵנוּ: בָּרוּךְ אֱלֹהֵינוּ, בָּרוּךְ אֲדוֹנֵנוּ, בָּרוּךְ מַלְכֵּנוּ, בָּרוּךְ מוֹשִׁיעֵנוּ: אַתָּה הוּא אֱלֹהֵינוּ, אַתָּה הוּא אֲדוֹנֵנוּ, אַתָּה הוּא מַלְכֵּנוּ, אַתָּה הוּא מוֹשִׁיעֵנוּ אַתָּה תוֹשִׁיעֵנוּ: אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן, כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ, כִּי בָא מוֹעֵד:

וכך ניתן להרויח עוד 20 ברכות
זה רק בדיעבד.
לכתחילה צריך ברכות ממש, ובדיעבד אפשר לומר שבחים.
אנחנו מחפשים לעשות לכתחילה...
 
מאיזה ניסיון בדיוק?
שאין לה זמן או שאין לה כח?!
אני לא חושב שיש אשה בעולם שאין לה 10 דקות בכדי לקיים מצווה שהיא חייבת בה כמו שאר החיובים.
מי שרוצה לדקדק בהלכה צריך להתאמץ...
חוץ מזה, שיכולה להתפלל מנחה לפני שהילדים חוזרים ממוסדות הלימוד, וערבית אחרי שהולכים לישון.
אבל גם בלאו הכי, אין שום בעיה טכנית לעשות את זה. רק שאין לה כח... זה לא סיבה להיפטר ממצוות, כי גם לגברים יכול להיות שאין כח לקום לסליחות או לשחרית וכד'.

אף אחד לא "חייבה" להתפלל ג' תפילות.
זה רק היכי תימצי בכדי להגיע ל-100 ברכות.
כמו שלא "חייבו" את הגבר להריח 30 פעמים בשמים ביום כיפור, אבל גם לך פשוט שאין פטור ביום כיפור מלברך 100 ברכות.
למה השו"ע לא כתב שהחיוב של מאה ברכות הוא חוץ מיוה"כ?! כי גם ביוה"כ חייבים בכך!
ואע"פ שא"א להגיע בדרך רגילה, אין זה פוטר אותו, אלא צריך להשתדל בדרכים אחרות. ואף אחד לא חייב אותו ללכת 20 פעם לשירותים או לברך 20 פעם על בשמים, אבל זה מה שצריך לעשות בכדי לקיים את החיוב האחר שיש לו.
כך גם אשה, שאמנם לא חייבו אותה להתפלל, אבל עדיין חייבו אותה במאה ברכות, והדרך שתגיע לכך זה כבר משהו נפרד, והעצה הייעוצה היא שתתפלל ג' תפילות, אבל בוודאי שאין לה חיוב לכך.
ואה"נ, יכולה גם במקום זה לברך על הבשמים ושאר ברכות הנהנין בבוקר ובצהריים ובערב, אבל יותר פשוט להשקיע 5-10 דקות ולהרוויח תפילה.
הרב בנימין שליט'א
על העיקר לא ענית
אם התורה פטרה אותה ממצוות שממש לא לוקחות הרבה זמן כמו שופר ולולב וכו' ובפרט שזה פעם בשנה
אז מה ההגיון לחייבה כל יום !! בדבר שלוקח הרבה יותר זמן ממצוות שהתורה פטרה??!!
תפילה יותר חשובה ןלכן חייבוה
מה לא ברור בזה?
ברור מאוד שלא חיבוה להתפלל רק 100 ברכות [ לשיטות שמחיבות]
עניתי שאף אחד לא חייבה להתפלל.
רק שאם רוצה לקיים את החיוב של מאה ברכות, יכולה לאכול יותר מהרגיל, או להריח בשמים, או להתפלל תפילות.
והאפשרות הנוחה ביותר זה להתפלל במשך 10 דקות, מאשר להסתובב כל היום עם אוכל ובשמים.
מה שנכתב ג' תפילות, זה לא שהיא חייבת וכך תגיע, אלא עצה איך תגיע בקלות למאה ברכות.
אשתדל שזו תהיה תגובה אחרונה
אם נשאל את האשה: בורא עולם רואה שאין לך זמן במשך היום ולכן
זה רק בדיעבד.
לכתחילה צריך ברכות ממש, ובדיעבד אפשר לומר שבחים.
אנחנו מחפשים לעשות לכתחילה...
באשכול ששלחת הרב אטיאס טוען לך בצדק ומנסיון [כל אחד עם בני ביתו]
שהדבר לא מעשי לחייב את האשה לדאוג ל 100 ברכות כל יום
כך שלומר אין כאלוקינו זה הלכתחילה באין מנוס
 
אחר המחילה, להציג את התפילה כפעולה שאינה מצריכה ריכוז, כוונה ומאמץ
ולומר שזה בסך הכל 4.5 דקות זה לא רציני
אישה טרודה מאוד במלאכות הבית וגידול הילדים ונושא התפילה הוא לא בעיה של זמן גרידא.
בל נשכח שבהרבה מקרים מדובר בנשים עם יראת שמיים, בוגרות מוסדות תורניים, מוסרת נפש שהבעל ישב ילמד בכולל ואח"כ גם יזכה את הרבים כולל שבתות וחגים.
בוודאי שאם היה להן כוחות נפש הן היו מתפללות. כנראה שבאמת קשה להן. ובוודאי שיש מצווה לעודד ולדרבן אולם הקושי מובן.
 
אחר המחילה, זוהי הלשון של הרב יצחק לוי שליט"א רב העיר נשר. מרן זיע"א היה מתפלל שמונה עשרה גם 7 דקות ואפילו פחות.
עיקר החיוב וההלכה לאישה זה שהיא תאמר ברכות השחר וברכות התורה שמע ישראל ושמונה עשרה, ושמונה עשרה זה רק 5 דק', בקשות היא יכולה לבקש גם תוך כדי שהיא שוטפת כלים.
אישה שמרגישה שהיא חייבת להתפלל שחרית חצי שעה כולל פסוקי דזמרא וכו' כי כך היא התחנכה בבית הספר בסופו של דבר היא הרבה פעמים לא מתפללת בכלל אפילו את התפילה האחת שהיא חייבת ביום, וכך שמעתי לצערי מנשים, ועדיף שתתפלל בקצרה את החייב ותתפלל כמו שצריך, וכן עדיף שתעשה ברכות השחר + 3 עמידה של שחרית מנחה וערבית במקום שתתפלל את כל פסוקי דזמרא, שהרי במאה ברכות היא חייבת ובפסוקי דזמרא לא חייבת.
ומה שכתב שתפילה דורשת ריכוז ומאמץ, אכן כן, אך זה חיוב וגם אם היא לא תיהיה מרוכזת כמו שצריך היא חייבת להתפלל תפילה אחת ביום, ולפחות תכוין באבות ובמודים. והזמן לא קשור לכוונה, ויש שמאריכות בתפילתן וראשן במקום אחר...
 
אחר המחילה, זוהי הלשון של הרב יצחק לוי שליט"א רב העיר נשר. מרן זיע"א היה מתפלל שמונה עשרה גם 7 דקות ואפילו פחות.
עיקר החיוב וההלכה לאישה זה שהיא תאמר ברכות השחר וברכות התורה שמע ישראל ושמונה עשרה, ושמונה עשרה זה רק 5 דק', בקשות היא יכולה לבקש גם תוך כדי שהיא שוטפת כלים.
אישה שמרגישה שהיא חייבת להתפלל שחרית חצי שעה כולל פסוקי דזמרא וכו' כי כך היא התחנכה בבית הספר בסופו של דבר היא הרבה פעמים לא מתפללת בכלל אפילו את התפילה האחת שהיא חייבת ביום, וכך שמעתי לצערי מנשים, ועדיף שתתפלל בקצרה את החייב ותתפלל כמו שצריך, וכן עדיף שתעשה ברכות השחר + 3 עמידה של שחרית מנחה וערבית במקום שתתפלל את כל פסוקי דזמרא, שהרי במאה ברכות היא חייבת ובפסוקי דזמרא לא חייבת.
ומה שכתב שתפילה דורשת ריכוז ומאמץ, אכן כן, אך זה חיוב וגם אם היא לא תיהיה מרוכזת כמו שצריך היא חייבת להתפלל תפילה אחת ביום, ולפחות תכוין באבות ובמודים. והזמן לא קשור לכוונה, ויש שמאריכות בתפילתן וראשן במקום אחר...
חברים יקרים אולי במקום שכל אחד יגיד מה שנראה לו , אם לנשים קל להתפלל 3 תפילות ביום או קשה,
ישאל כל אחד את בני ביתו ויחכימנו..
 
חזור
חלק עליון