• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

לומר אפשי כאשר לא רוצה

מידות רעות זה לא קבליים וסגולים, זה כתוב בראשונים.
שזה טעם המצוה זה פשט? בספר החינוך כותב שהטעמים צריכים ל'מודעי המקובל', מביא מהרמב"ם שהטעם הוא שכך היה דרך עבודה זרה ועוד טעמים ועל כולם הוא אומר שהם לא מספיקים ביניו, כך שהוא משאיר בלי טעם ברור
אז כמדומני שנסתפק בדברי הרמב"ם עצמו שאומר שזה דבר שמעי שאין השכל מחייב ורק ציווי ה'
 
חזור
חלק עליון