נראה שמה שכתב הראשל"צ שליט"א בילקו"י: "אם מפאת חולשת הגוף ואם מפאת זיהום וכה"ג" הוא מחמת החולי שלו, אך בניתוח להסרת משקפיים איזה חולי יש לו? כל מה שמרן זיע"א התכוון שבחולי עיניים לא צריך שיפול למשכב הוא מחמת שהוא נחשב לחשיב"ס בשבת, וכמבואר בתחילת ההערה מפורש בדבריו ביחו"ד. משא"כ בהסרת משקפיים הוא כלל לא בגדר הזה. ולכן בשולחן המערכת לא חישבן זאת, כיון שרב המרחק ביניהם.כל טעמו הוא משום "שלא נפל למשכב", וביאר כבר ביחו"ד והביאו בילקו"י שבחולי עיניים אפי' לא נפל למשכב צריך לברך.
ולבד מכל זה, עצם זה שהכניס עצמו לניתוח כתב מרן שליט"א שיש לברך.
הצג קובץ מצורף 35426
צריך בירור בזה.נראה שחזר בו ומשנה אחרונה שלא יברך
כל מה שאתה אומר אתה צודקצריך בירור בזה.
ומ"מ בתשובה שכתבתי ישנם ג' סיבות לברך.
א. רובם של העושים ניתוח נופלים למשכב.
ב. מכניסים עצמם לסכנה לעשות הניתוח.
ג. חולי עיניים יותר חמור משאר חוליים.
א. אני מכיר אישית הרבה שעברו את זה (כולל הרבה מקירבה ראשונה) ואף אחד לא נפל למשכב, כך שקצת קשה להביא את זה בתור סייעתא.צריך בירור בזה.
ומ"מ בתשובה שכתבתי ישנם ג' סיבות לברך.
א. רובם של העושים ניתוח נופלים למשכב.
ב. מכניסים עצמם לסכנה לעשות הניתוח.
ג. חולי עיניים יותר חמור משאר חוליים.