צאלח מנצור
Well-known member
לא הכל אתה יודע.אם הגרח"ק אמר שזה לא היה - סימן שבאמת זה לא היה.
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
לא הכל אתה יודע.אם הגרח"ק אמר שזה לא היה - סימן שבאמת זה לא היה.
אמר האומר.לא הכל אתה יודע.
עוד בורות.לא צריכים להגיע עד מרן שליט"א, יש לנו את הגר"א מוילנא, ואף חלק מגדולי החסידות, שג"כ התנגדו לדרך ברסלב.
לא הבנת, כי לא טרחת לקרוא.לא הבנתי איזה עובדות כתוב בו.
לא נכון הלכתית, ולא נכון במבחן המציאות.וכשאני מעמיד אדם שהוא גם בן של הסטייפלער וגם בעל חשיבות בפני עצמה, מול ספק עדות של כמה ת"ח, אני פותר את המשוואה לבד.
רצוני לומר לך "חידוש נפלא", אבל צריך שתדע לקבלו "בפשיטות ובתמימות". והואלכו תעשו שיעורי בית
כן.לא הבנתי. אתה הבאת מקור?
אני לא ראיתי. אני ציטטתי.אתה בא לחדש שראית רב ליטאי, מכובד, בריא בנפשו, רוקד עם איזה ספר חסידות, למה שזה יקרה?
אתה מניח שתי הנחות, ומקשה עלי קושיה?בא נאמר ככה, [1] ודאי שהסטייפלע'ר הרבה יותר אהב ללמוד בבא קמא מאשר ללמוד ליקוטי מוהר"ן,
מדוע כשהוא למד בבא קמא [2] הוא לא תפס את הגמרא והתחיל לרקוד?
מיכל בת שאול כבר קדמה אותך ב"קושיה" הזו.אתה בא לחדש שראית רב ליטאי, מכובד, בריא בנפשו, רוקד עם איזה ספר חסידות, למה שזה יקרה?
דומני הר' ירמיה כהן מצפת, חיבר כמה חיבורים וביניהם בענייני מראות ועודתעיינו בספר 'רבינו' (לא זוכר בדיוק היכן) שבא ראש ישיבה אחת שדיבר על ר' נחמן, וקמו עליו ברסלבים, והוא ביקש ממרן שיעזור לו, וסיפר מרן לרב שטרית שאיך אפשר לעזור לו אחרי שדיבר ככה על הצדיק - משהו בסגנון הזה.
גם אני ידעתי זאת, אך כוונתי היתה שהגר"א התנגד באופן כללי לחסידות, וכמובן שלברסלב היה מתנגד. מלבד זאת יש לנו גם התנגדות של גדולי החסידות.עוד בורות.
הגר"א נפטר בשנת תקנ"ח. מוהר"ן נולד בשנת תקל"ב, ובשנת תקנ"ח היה בן 16 בלבד. זאת כשהפרסום הראשון של מוהר"ן היה בהיותו כבן 18 שנה, ובאוקראינה [בעוד הגר"א חי בליטא].
לכו תעשו שיעורי בית, לפני שאתם ממלאים את האשכול בדברי רוח.
העלון שהבאת לא נחשב מקור.כן.
אני לא ראיתי. אני ציטטתי.
למה שזה יקרה? למה הרב שך רקד בשלג כשהוא יצא מהרב מבריסק? כשאוהבים משהו, כשמתפעלים ממשהו, ולא עשויים מקרח - יוצאים בריקוד.
אתה מניח שתי הנחות, ומקשה עלי קושיה?
אך שם היתה לכך תשובה.מיכל בת שאול כבר קדמה אותך ב"קושיה" הזו.
קראתי וראיתי שבאמת היה לו ליקוטי מוהר"ן [ואגב יש מכתב של ר' חיים קניבסקי שהסטייפלער למד את כל ספרי החסידות, שלכאורה זה כולל גם ליקוטי מוהר"ן, אם לא נכליל את זה כמחלקה בפני עצמה], אך אי"ז ראיה שהוא רקד עם זה.לא הבנת, כי לא טרחת לקרוא.
לא את מה שכתבתי, ולא את מה שהעתקתי.
יש הגהות והערות בכתב ידו של הסטייפלער על הספר.
על החצי השני של הודעתך - שמשווה בין קודש הקדשים לאבי אבות הטומאה, ומפיר באופן ברור את תקנון הפורום - אינני רואה לנכון להגיב.
לא הבנתי, יש פה דיני עדות?לא נכון הלכתית, ולא נכון במבחן המציאות.
אין חשיבות ל'עדות אופי' של בן [שהוא כמובן גדול הדור, אבל זה לא הנושא], מול עדות של מי שראה בעיניו משהו.
מי מגדולי החסידות התנגד למוהר"ן?גם אני ידעתי זאת, אך כוונתי היתה שהגר"א התנגד באופן כללי לחסידות, וכמובן שלברסלב היה מתנגד. מלבד זאת יש לנו גם התנגדות של גדולי החסידות.
החוצפה נוטפת ממקלדתך. זלזול בקדוש עליון השפאלע'ר זיידע, וסתם שתדע שכל גדולי החסידות התנגדו לברסלב בדורה. ['מניעות'...].מי מגדולי החסידות התנגד למוהר"ן?
אין לך אפילו שם אחד, מלבד דמות אנונימית למדי, בשם ר' אריה לייב משפולי.
ההתנגדות לחסידות, רבים מסעיפיה אינם שייכים כלל לברסלב.
ששם התחדשו לו החידושים, ויתכן ששם היה עיקר שורש נשמתו.וההנחות שהנחתי הם פשוטות ואינם צריכות לראיה. צריכים רק לדעת לקרוא את המפה נכון. הסטייפלער חיבר סדרה שלמה של ספרים על הגמרא, ואפילו לא ספר אחד בחסידות, מה זה אומר?
שאין בהם שום קשר לחסידות. וברכת פרץ בחלקו הינו ספר תלמודי לכל ענין.ששם התחדשו לו החידושים, ויתכן ששם היה עיקר שורש נשמתו.
הוא אגב חיבר 'חיי עולם' ו'ברכת פרץ', ובהם רעיונות מוסריים, בסגנון שלו זללה"ה.
יחי ההבדל הקטן...מיכל בת שאול כבר קדמה אותך ב"קושיה" הזו.