שלום וברכה
נכון לכל אדם שיגרוס מעט מהזוהר הקדוש מידי יום שמועיל לטהרת הנפש, וכ"כ מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף (סימן קנה סעיף ה) שתלמיד חכם או בן ישיבה הלומד בכל היום בסדר הלימוד שלו, אינו צריך לקרוא חק לישראל, ומכל מקום טוב ונכון שגם בן ישיבה יקבע לימוד בחק ישראל בין הסדרים בישיבה, בשעה שאינו לומד גמרא ומפרשיה.
וכ"כ בפסקי תשובות (שם אות ג) וגם נכון שילמדו מעט בזוהר הקדוש המסוגל לטהרת הנפש והנשמה, אך יזהרו מאד שיהיו בטהרת הגוף. וראה בהארה (שם מס 18) שכתב בשם כה"ח סקי"ב בשם כתבי רח"ו (שער הגלגולים סוף הקדמה ט"ז) "גם בענין עסק התורה שהוא אחד מרמ"ח מצות עשה אם לא השלים אותה בפרד"ס התורה כפי אשר יוכל להשיג וכו' חסר מנה אחת של ת"ת שהיא גדולה ושקולה ככל המצוות וצריך שיתגלגל עד שיטרח בד' בחינות של פרד"ס", ובזוה"ק פ' נשא (רע"מ קכ"ד ב) "ובגין דעתידין ישראל למיטעם מאילנא דחיי דאיהו האי ספר הזוהר יסקון ביה מן גלותא ברחמי" וכו', ובליקוטי מהרי"ח סדר קביעת עיתים לתורה "טוב לגרוס ספר הזוהר ותיקונים ורעיא מהימנא וכדו' גם שלא יבין אותם", והוא מהחיד"א זי"ע במורה באצבע סי' ב' אות מ"ד דלימוד זוהר מרומם על כל לימוד הגם דלא ידע מאי קאמר, ובתשובותיו חיים שאל ח"א סי' ע"ה בשם האר"י ז"ל שאמר לבעל תשובה ללמוד ה' דפים בזוה"ק בכל יום הגם שלא יבין. ועפ"י סיכומם של דברים אלו בין נבין את תקנתו הקדושה של האר"י ז"ל ללמוד סדר 'חק לישראל' בכל יום ויום הכולל תנ"ך גמ' משניות מוסר וזוהר, ובזה נהגו יראי ה' די בכל אתר ואתר להשלים נפשם בכל חלקי התורה. וע"ע סי' קל"ב אות י"ד דענין גדול יש ללמוד חק לישראל עם תפילין דר"ת. ועוד יש לציין מש"כ בהנהגות האדם (לבעל הנועם אלימלך זי"ע) אות ה' "ויבין האדם אם זיכך נשמתו כאשר אין יצה"ר מסיתו לשטות והבלים כאשר בתחילה, ואז יוכל ללמוד באימה במעט איזה כתבים מהאר"י זלל"ה באימה ויראה ופחד ה' והש"י יזכהו אם יזכך מחשבתו בקדושה באמת ותמים שיפתח לו שערי החכמה בכתבי האר"י זלה"ה אשר לא כן כל זמן שמלובש בתאוות גופניות בהבלי הזמן שהלימוד קשה לו מאד ח"ו".
בברכה רבה