ועשית ככל אשר יורוך! תורמים עכשיו למרכז למורשת מרן. לחצו כאן לתרומה.
מעניין שהוא סומך על ״סידורים קדמונים״ ומתעלם ממחזור בית השואבה שמרן בעצמו הביא והפוסקים שהביא.הרב עמנואל מולקנדוב שליט''א בספרו תורת הקדמונים הביא לזה ראיות, מצורף בזה צילום.
מעניין שהוא סומך על ״סידורים קדמונים״ ומתעלם ממחזור בית השואבה שמרן בעצמו הביא והפוסקים שהביא.
ואף הרב מאזוז בעצמו לא חלק עליו בסכינא חריפתא כדכתיבנא.
והסידורים הנ״ל לא היו גלויים וברורים לפני מרן יותר מהרב עמנואל?הסידורים הקדמונים שהביא הרב עמנואל מולקנדוב הי''ו הם קדומים יותר וכפי השנים שכתב שם [רפ"ד, רפ"ז, וגם כת"י קופמן], וגם הוא הביא סידורים מכל העדות [ארצות המזרח, ספרד, תימן, אשכנז], וגם ברוב הסידורים בני זמננו הניקוד כך, ורק בסידור בית השואבה הניקוד בחיריק, ולכן נראה שגירסת הקדמונים מכריעה יותר.
והסידורים הנ״ל לא היו גלויים וברורים לפני מרן יותר מהרב עמנואל?
מתוך דברי מרן נראה כי אכן ראה עוד מחזורים שמנוקדים כך, אך משום מה הדגיש הרב ״וכן נדפס במחזור בית השואבה״ וצריך להביא מה כח המחזור הנ״ל לסייע לפסק מרן, ועלה בלבי דלמא סמך כוחו על מחזור בית השואבה כי סמך על זה שראה מחזורים קדמונים כפי שהעיר לנכון הרב עמנואל ובכ״ז העלה לנקד בחיריק.
כפי שאמרתי דבריי הם רק בגדר הצעה ולא הכרח.אני לא מבין למה צריך כ''כ להדחק ולומר שמרן זצ''ל ראה, והלא ודאי שאם היה רואה ודאי שהיה מביאם [כדרכו בקודש] כדי להראות את המחלוקת, ואח''כ היה לו לנמק למה העדיף בדוקא את גירסת בית השואבה. אלא ע''כ לומר שמרן לא ראה, ואין בזה שום המעטה מכבודו, כי אין לדיין אלא מה שעיניו רואות. ואנו כננס ע''ג ענק שרואים קצת יותר אך מאידך יודעים את מיעוט ערכנו לעומת הענק.
איזה מאגרים אפשר לראותם?שיש אותם במאגרים הממוחשבים אנו מגיעים אליהם
קורסיה שאל היכן אפשר לראות את הסידורים.איזה מאגרים אפשר לראותם?