• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

למרן רבי חיים קנייבסקי יש את ספרי מרן היבי"א זצוק"ל, ואף יש לו הערות עליהם

למי ידוע? יש מקור?
אין צורך לטייח, ובפרט לא לפתח תאוריות חדשות, ידוע שהם באו מב' אסכולות שונות הרחוקות זמ"ז כמרחק מזרח ממערב, ומר כדאית ליה ומר כדאית ליה. וזו"ז מזומנים לחיי העולם הבא.
(ואדרבא, גם במש"כ באורחות רבינו, המעיין היטב יראה שחלילה לא פקפק ביראת שמים של מו"ר הגר"ע זצ"ל, אלא שהיו חילוקי דעות וכו', וכדאמרן, וכפי שהיו חילוקי דעות לרוב בין חכמי ישראל במשך הדורות),
ואגב (ואין קשר לדברי הרב הכותב @דודי קרליץ הי"ו), שלאחרונה ראיתי הרבה כותבים בכ"מ מקומות על כל מיני בדיות לשון "כידוע", ובזה פוטרים עצמם מלהוכיח דבריהם.
ואגב אורחא, נזכרתי שכשתנועת ש"ס רצה לראשונה לבחירות לכנסת בשנת תשמ"ד פרסמו שהגה"ק הסטייפלער זיע"א סייע בעדה והורה להצביע לה, וכמדומה שסיפרו שתלה על דלת ביתו פתק בו כתב "אני וביתי נצביע ש"ס" (או כעין זה), ואומנם אולי היה זה לא מאהבת מרדכי אלא וכו', עכ"פ אולי יש בזה סייעתא קצת לדברי לעיל. ודו"ק.
 
שימו לב שאתם מעירים על "כידוע" שהסטייפלער זי"ע קיבל אינפורמציה שלילית על מרן,
והם דברים מפורסמים שאחהמ"ח מכל יושבי האתר כאן, שנולדו לא מזמן ככל הנראה, ולא יודעים קצת הסטוריה.
אני קרוב ל65 ב"ה, ובזמנו מרן הראש"ל שליט"א שח וסיפר לי את הדברים בפיו. [הוא אמר בערך, שיש רב אחד מהמזרחי שנסמך על רבנים ממצרים בנוגע להיתר מכירה. ובקשו ממרן שלא יבוא למסור שיעורים בבני ברק כיון שהוא אתרא דהחזו"א. והדברים עתיקים].
וככל הנראה גם לא ראיתם אורחות רבינו פנימה.
וכמו"כ יעויין בקונטרס שיצא לפני כ-15 שנה, הנקרא בשם "מחולת המחניים", ע"י ת"ח בעילום שם. ושם כמדומני עמוד 12 הביא כמה עדויות ברורות בזה.
חושבני שמי שמטייח זה אלו אתם.

בכל מקרה אין בכל הנ"ל נפק"מ, כפי שכתב הרב הפשוט,
כוונתי היתה למעליותא, שאדרבה ברבות השנים נשתנתה הגישה בין החצרות. וד"ל.
 
שימו לב שאתם מעירים על "כידוע" שהסטייפלער זי"ע קיבל אינפורמציה שלילית על מרן,
והם דברים מפורסמים שאחהמ"ח מכל יושבי האתר כאן, שנולדו לא מזמן ככל הנראה, ולא יודעים קצת הסטוריה.
אני קרוב ל65 ב"ה,
עד מאה ועשרים בבריאות איתנה
ובזמנו מרן הראש"ל שליט"א שח וסיפר לי את הדברים בפיו.
וככל הנראה גם לא ראיתם אורחות רבינו פנימה.
ראיתי גם ראיתי
וכמו"כ יעויין בקונטרס שיצא לפני כ-15 שנה, הנקרא בשם "מחולת המחניים", ע"י ת"ח בעילום שם. ושם כמדומני עמוד 12 הביא כמה עדויות ברורות בזה.
חושבני שמי שמטייח זה אלו אתם.
עדויות ברורות שמה?
בכל מקרה אין בכל הנ"ל נפק"מ, כפי שכתב הרב הפשוט,
כוונתי היתה למעליותא, שאדרבה ברבות השנים נשתנתה הגישה בין החצרות. וד"ל.
וכבר כתבתי שאין התלונה על כב' מעלתו שליט"א, אלא כללית יותר.
 
אגב מרן זיע"א הזכיר בחזו"ע תרו"מ ספר דרך אמונה לפחות 30 פעם
כמו כן בחזון עובדיה סוכות לגבי אתרוג תחת המיטה
וכן בחזון עובדיה שבת ג לגבי ניפוח כרית גומי
ויביע אומר חלק י אורח חיים סימן י
 
וזהו שינויי אדיר במדיניות בבית שם ובהשקפת עולמו של אביו הסטייפלער זיע"א (שכידוע קיבל אינפורמציה שלילית על מרן), ורואים בעליל כי הגרח"ק הכיר בגדולתו של מרן (לא מחזיקים בבית ספר של מישהו שכתוב עליו מה שכתוב באורחות רבינו הקה"י).
מצורפים דברי הסטייפלר על מרן זיע"א. בתור הזהב היה פעם ראיון עם הרב ישראל פנחסי זצ"ל שהוא זה שהלך לסטייפלר לבקש את ההסכמה, למי שיש שיעלה.
וכן המשך השו"ת עם הגרח"ק, אציין שהרב השואל רבי אליהו סעידיאן אמר לי ששאל למעלה מ10 שאלות כאלו לשר התורה הגרח"ק זצ"ל (כל פעם שהיה רואה קושיא בספרי מרן על החזו"א היה מעתיקה כלשונה בשם "ספר אחד" ושולח לגרח"ק) ותמיד תושבתו היתה "צ"ע".
ללמדנו עומק עיונו של מרן זיע"א.
 

קבצים מצורפים

  • הגר''ח קנייבסקי מודה לקושיית מרן עליו.PDF
    260.2 KB · צפיות: 82
  • הסטייפלר על מרן.PDF
    282.7 KB · צפיות: 80
נערך לאחרונה:
קושיא בספרי מרן על החזו"א היה מעתיקה כלשונה בשם "ספר אחד" ושולח לגרח"ק) ותמיד תושבתו היתה "צ"ע".
ללמדנו עומק עיונו של מרן זיע"א.
כמדומני שאצל כל ת"ח גדול ככל שיהיה יש הבדל בין אם מישהו משיג עליו שאז רוב הסיכויים שלא יחזור בו וינסה להעמיד דבריו, לבין אם מגיעים אליו בתור שאלה כתלמיד לפני רבו שאז הסיכויים גדולים מאוד שיחזור בו כיון שאינו מרגיש מאויים. וגם תלוי מי הוא המשיג או המקשה, אם זהו אחד שמוכר בתור מי שמתנגד לדרכו ולפסיקותיו הסיכוי שהשגתו תתקבל רחוקה מאוד, אם בכלל, ויעשה כל טצדקי להעמיד דבריו הראשונים, אולם אותה השאלה אם תישאל ע"י מישהו אנונימי הסיכויים לחזרה גדולים מאוד. כל אחד יחשוב אצל רבותיו, וגם אצל עצמו אם יש לו בר פלוגתא מסוים כמה קשה לו לקבל ממנו, ומאדם אחר קל יותר לקבל.
 
אני רואה הרבה דברים בדיון פה
ובמחילה מכבוד כמה כותבים - תפסיקו עם השפלות הספרדית הזאת
כאילו אנחנו צריכים איזה אישור שמרן זצ"ל היה גדול הדור וצריך אישור מרבני האשכנזים....
ואם לא למדו בספרי מרן זצ"ל זה מוריד מהערך שלו....???!!!
 
כנראה שזה כואב לך מנקודה אישית פתוחה כזאת,
אנחנו לא נמצאים שם ב"ה. יעויין אודותיי בהערות נוספות שכתבתי כאן בפורום, שלא זכיתי להיות ספרדי טהור (שלם)

אגב, דברתי עם אחד מבני הגרח"ק לפני יומיים (בניחום האבלים) והוא אמר, שהגרח"ק לא היה מתחבר לספרים רבים מספרי אחרוני דורינו, מכיון שאין בהם מקורות הלכתיים. הוא אהב בעיקר ספרים בעלי בקיאות, בעלי היקף, ולכן ספריו מלאים בהיקף. והוסיף שהגרח"ק סיפר כמה פעמים שהוא סבל בצעירותו מציננים על אודות בקיאותו וכו' וכו'.
בדיוק כפי מה שמספרים על מרן הרב עובדיה זצוק"ל.
לדעתי, כאשכנזי, זהו מחנה משותף נפלא בין שני גדולי העולם הללו.
 
חבל מאוד שלא כולם יודעים עד כמה מרן הגרח"ק זצוקל העריך את מרן
אני אישית יודע כמה סיפורים מאומתים מקרוב
בעיתון משפחה השבוע היה ראיון עם בנו בכורו של הגרח"ק זצ"ל, הרב אברהם ישעיה שליט"א, בו הוא אמר במילים אלו 'מי שחלק על החזו"א היה פסול בעיניו לגמרי'.
 
בעיתון משפחה השבוע היה ראיון עם בנו בכורו של הגרח"ק זצ"ל, הרב אברהם ישעיה שליט"א, בו הוא אמר במילים אלו 'מי שחלק על החזו"א היה פסול בעיניו לגמרי'.
ועיין בספר אביר הרועים חלק ג מה שכתב לגבי מכתב הניחומים שרצו שיחתום עליו, שישלחו למרן זיע"א.
 
בעיתון משפחה השבוע היה ראיון עם בנו בכורו של הגרח"ק זצ"ל, הרב אברהם ישעיה שליט"א, בו הוא אמר במילים אלו 'מי שחלק על החזו"א היה פסול בעיניו לגמרי'.
בעה"י אני מקוה שאזכה להעלות עדות של הרב אמיר קריספל שליט"א שהיה ראש הלשכה של מרן שאמר לו (לאחר ביקור אצל הגרח"ק זצוק"ל) שהגרח"ק קורא תהילים עם דמעות לרפואתו של מרן.
 
חזור
חלק עליון