• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

לרגל יום הזיכרון של מרן זצ"ל / כיצד נלך בדרך לימודו ובדרכו ההלכתית?

הרב שמעון ללוש

Administrator
חבר צוות
ב"ה
לכל ידידינו הנכבדים, הנני רואה תועלת חשובה וזיכוי הרבים גדול, לציין כאן לשיעור האחרון שאמרנו ברדיו הנכבד "קול תבונה",
בתכנית הקבועה שלנו בס"ד "אור השבת"- פרשת נח שבת הילולא דמרן זצ"ל. וכפי שנציג להלן את השאלות/הנושאים שנתבארו שם בס"ד.

כדאי ליידע את האחרים על שיעור זה, וזכות הרבים תלוי בו.

הנושאים שנתבארו בשיעור בס"ד:

  • מה אנחנו כאנשים רגילים, יכולים באמת ללמוד ממרן זצ"ל ולעשות כמוהו, הרי לעולם לא נגיע לרמה שלו, הוא היה מיוחד בכל המובנים, אז איך אפשר ללמוד מדרכיו והנהגותיו, הרי זה לעולם אפילו לא יהיה קרוב לאותם מטרות ויעדים שזה הביא אותו? הרי אם נשאף להיות כמוהו לעולם לא נגיע?
  • מה היחודיות של מרן זצ"ל בלימוד שלו, ובכתיבה שלו, שאנחנו יכולים להשתדל ללמוד ממנו ולרכוש בעצמנו?
  • כתלמידי מרן זצ"ל, איזה דרכים בדרכי הלימוד יש לקרב או לרחק במיוחד?
  • מה היחודיות של מרן זצ"ל בפסיקותיו ההלכתיות, מדוע הם כל כך חזקות, ויש ללכת אחריהם יותר מכל פסיקה אחרת? וכן כיצד אנחנו הקטנים יכלים ללמוד מזה לפסוק נכון בעצמנו בדברים שהוא לא כתב?
  • ידוע שמרן חלק הרבה על גדולים, כמו על הבן איש ועוד פוסקים, וגם בהרבה דברים פסק נגד מה שהיה מקובל, כמו לברך על הדלקת נר שבת קודם ההדלקה, וכן להחמיר להוציא שבת כשיטת ר"ת, וכן לברך ברכת המפיל בשם ומלכות וכ"ש לאחר חצות, וכן לעשות כמו הפשטנים כשהמקובלים חולקים עליהם, ועוד הרבה דוגמאות, שהיה מקובל בציבור הספרדי כדבר פשוט באופן מסויים, ובא מרן ועשה מהפכה ושינה מן המקובל. והשאלה היא, איך מרן ידע האם הוא בקנה מדה שיכול לחלוק עליהם, הרי אולי הם נחשבים גדולים ממנו, ובפרט שהם לא יחידים, ולא מסתבר שתמיד הוא היה בטוח שהוא שווה ערך אפילו כנגד כולם ביחד. ובעיקר השאלה היא לגבינו, כשאנחנו מעיינים בנידון הלכתי ובאים לפסוק הלכה, מהו הקנה מדה הנכון לתלמיד חכם בדורנו, כדי לדעת האם הוא ראוי לחלוק על גדולים מסויימים בדורו, וכ"ש בדורות שקדמו לו?

  • יה"ר שנזכה לילך בדרכו, לצעוד בנתיבותיו, ולהמשיך הנחלת התורה ממנו לדורות הבאים בזהירות הנכונה, ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים, להגדיל תורה ולהאדירה, לזכות את הרבים, ולהרבות כבוד שמים, ועד הגאולה השלימה בקרוב.

ניתן להקשיב דרך הכתובת שנציין כאן, או דרך הטלפון במספר 08-30-12-400 שלוחה 3 ואחר כך 9.

כמו כן ניתן לקבל את השיעור מידידנו היקר והחביב רבי נתנאל קנתן הי"ו בכתובת בית ההוראה: a033036150@gmail.com


הכתובת לשיעור:
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון