• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

לשבת על מצבה ???

עובדי ה'

Active member
בתמונה (הוסרה ע"י המערכת) שלפניכם אדם יושב על מצבה - ראו כמה חשוב ללמוד את ההלכות גם שנראה שזה לא שימושי
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
ואגב...
איבעית אימא רבי שמעון היא דתניא אמר רבי שמעון וכי מפני שאכל זה תרטימר בשר ושתה חצי לוג יין האיטלקי אביו ואמו מוציאין אותו לסקלו אלא לא היה ולא עתיד להיות ולמה נכתב דרוש וקבל שכר אמר רבי יונתן אני ראיתיו וישבתי על קברו
 
ואגב...
איבעית אימא רבי שמעון היא דתניא אמר רבי שמעון וכי מפני שאכל זה תרטימר בשר ושתה חצי לוג יין האיטלקי אביו ואמו מוציאין אותו לסקלו אלא לא היה ולא עתיד להיות ולמה נכתב דרוש וקבל שכר אמר רבי יונתן אני ראיתיו וישבתי על קברו
מחילה אינה ראיה כלל, וכמ"ש בספ"ק דבב"ק, הושיבו ישיבה על קברו. ושם בתוס' איתא, דהיינו לאחר ד"א. וא"כ מצינו דחז"ל השתמשו בלשון מושאל, ולאו דווקא יושב על קברו. ועדיין יש לשאול מנ"ל ההיתר לשבת על הקבר, דהריי קיי"ל דאיסור הנאה הוא.
 
מחילה אינה ראיה כלל, וכמ"ש בספ"ק דבב"ק, הושיבו ישיבה על קברו. ושם בתוס' איתא, דהיינו לאחר ד"א. וא"כ מצינו דחז"ל השתמשו בלשון מושאל, ולאו דווקא יושב על קברו. ועדיין יש לשאול מנ"ל ההיתר לשבת על הקבר, דהריי קיי"ל דאיסור הנאה הוא.
לא התכוונתי למעשה כלל, אלא שמצינו לשון חז"ל בכגון דא, ותו לא.
 
שולחן ערוך יורה דעה הלכות אבילות סימן שסד סעיף א
ויש אוסרין עוד לישב על האבן שנותנין על הקבר למצבה (גם זו בשמו וכ"כ הגהות אשיר"י בשם אור זרוע פרק אלו מגלחין). ויש חולקים ומתירים (טור בשם הרא"ש).
ומשמע שהלכה כי"א בתרא.

ועי' חזו"ע (אבלות א, עמ' תלו) שכ' "נכון מאד להזהר שלא לדרוך ברגליו על מצבות של הקברות, ואם א"א בלא זה, והוא דרך אקראי בעלמא, יש להתיר".

ואגב...
איבעית אימא רבי שמעון היא דתניא אמר רבי שמעון וכי מפני שאכל זה תרטימר בשר ושתה חצי לוג יין האיטלקי אביו ואמו מוציאין אותו לסקלו אלא לא היה ולא עתיד להיות ולמה נכתב דרוש וקבל שכר אמר רבי יונתן אני ראיתיו וישבתי על קברו
אשריך, כיוונת לראיית רעק"א (על גליון הש"ס).

מחילה אינה ראיה כלל, וכמ"ש בספ"ק דבב"ק, הושיבו ישיבה על קברו. ושם בתוס' איתא, דהיינו לאחר ד"א. וא"כ מצינו דחז"ל השתמשו בלשון מושאל, ולאו דווקא יושב על קברו. ועדיין יש לשאול מנ"ל ההיתר לשבת על הקבר, דהריי קיי"ל דאיסור הנאה הוא.
אשריך, כיוונת למ"ש בחזו"ע (אבלות א, עמ' תלט) בשם כמה אחרונים.
 
אם כבר דיברתם על צדיקים יש לי כמה שאלות:

מה המנהג להדליק נר בשמן על הציון של הצדיקים ובאיזה תאריך מדליקים?

תיקון נפטרים של היום שכל אחד דורש סכומים כל היתה דעתו של ר' יהודה פתיה זיע"א?

האם נא לאחד נר למאה אומרים בכל מקום?
 
חזור
חלק עליון