• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

לתפוס את דלת הרכבת הקלה

יי"ש

Well-known member
לכבוד הרב שליט"א
האם מותר לאדם לעצור את דלתות הרכבת/האוטובוס ולעכב אוטובוס שלם כדי שפלוני יספיק את הרכבת/האוטובוס? יש בזה גזל זמן? כי בודאי יש כאלה שכל רגע חשוב להם ויכולים להפסיד הרבה.. או שנאמר שבודאי כל אחד מוחל בשביל שאותו פלוני יספיק? יש לציין אם יש נפקותא במקרה שבו יש רכבת מיד אחר כמה דקות, אם לאו. מה גם שיתכן וזה מפסיד ומקלקל את הדלת? יורנו המורה ושכמ"ה.
אשמח למקורות בענין!

מקפיץ שוב לכבוד הרבנים שליט"א
@הרב שמעון ללוש
@הרב שלמה דנינו
@הרב אושרי אזולאי
 
ב"ה
שלום וברכה,

נראה בזה שהכל לפי הענין והמקובל,

שאם מדובר בעיכוב של שניות בודדות, זה בכלל דרך העולם, וכמו שיתכן עיכוב בעצם העליה לאוטובוס עם עגלה וכיו"ב, שלא יעלה על הדעת שיחשב "מזיק" בזה מעכב את כולם, כיון שעל דעת כן עולים לאוטובוס, שזהו דרך העולם, והוא הדין שעל דעת כן עולים לאוטובוס, שאם יש מי שנמצא במסוך ונראה לאוטובוס, ימתינו לו רגע כמימריה על מנת שלא יצטרך להמתין עד האוטובוס הבא. ומי שכ"כ לחוץ להספיק את האוטובוס או הרכבת הבאים ועלול להפסידם בשביל המתנה מועטת שכזו, החכם עיניו בראשו, ועליו לעלות על האוטובוס המוקדם יותר, שהרי אי אפשר לצמצם שיתחייבו לו שיגיעו בדיוק בשעה שהוא צריך לעלות על הכלי תחבורה הבא.
אולם אם מדובר בעיכוב של כמה עשרות שניות, זה כבר לא דרך העולם, אלא אדרבא נראה בעיני העולם כעזות וחוסר דרך ארץ. אלא אם כן מבקש רשות מהנהג בדרך ארץ, והנהג מסכים, ונכון שיבקש גם מהנוסעים לראות אם יש התנגדות חריפה, ובכך הכל על מקומו יבא בשלום.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון