ב"ה
שלום וברכה,
לענ"ד יש חילוק בין חופה, וכגון טלית שפורסים מעל הילדים בשמחת תורה, שנעשה לכבוד ולתפארת "ולא בשביל להאהיל כלל", שהרי הילדים שנמצאים מתחת הטלית, עבורם הטלית לא מעלה ולא מורדת, רק שכלפי הרואים יש כאן מעשה שנראה לכבוד ולתפארת, משא"כ כשהילדים עושים אהל למשחק ויושבים תחתיו, נראה בודאי שחשוב להם התחושה שהם נמצאים תחת הכיסוי, ונמצא שהמטרה לכסות ולהאהיל. ואף שאינה להאהיל מפני החמה או מפני הנשר או מפני הגשמים, סוף סוף נעשית להאהיל עבור התחושה של כיסוי, ודו"ק. ומכיון שלדעת הרי"ף והרמב"ם בפשטות הוא איסור תורה, לכן אפילו אם לא יצא מספק, קשה מאד להתיר על סמך זה.
אולם מה שיש משחקים של ילדים שיש בהם בובות שנמצאים מתחת לתחנת אוטובוס וכיו"ב, בזה אין איסור להניח את התחנה, שהרי בודאי לא נעשה להאהיל לשום מטרה, ואפילו לא בשביל התחושה של הנמצאים תחתיו, שהרי מדובר בבובות.
בברכה רבה